Co to jest SEO PR i dlaczego jest taki ważny?

SEO PR to działania, które łączą narzędzia PR-owców i specjalistów od SEO w celu zbudowania pozytywnego wizerunku marki w oczach klientów. Dzięki dobremu PR-owi zoptymalizowane treści trafiają do odbiorców, a dzięki optymalizacji tekstów dystrybuowane materiały są lepiej widoczne w Google.

Przygotuj content

W Twojej ofercie pojawił się produkt, który odmieni życie Twoich klientów? Przygotuj na ten temat informację. Zanim jednak to zrobisz, pamiętaj o kilku sprawach. Po pierwsze, samo stworzenie treści i jej zamieszczenie na stronie czy blogu to za mało. By materiał miał siłę przebicia, trzeba go dostosować do potrzeb odbiorców i wyszukiwarki. W tym celu:

  • stwórz listę fraz kluczowych, czyli słów, po których klienci najczęściej szukają Cię w sieci – możesz to zrobić wykorzystując tzw. planer słów kluczowych,
  • przygotuj atrakcyjną (wartościową merytorycznie, poprawnie napisaną, odpowiednio sformatowaną) treść, wykorzystując frazy kluczowe,
  • zadbaj o to, by najważniejsze słowa znalazły się nie tylko w tekście, ale też w tytule oraz nagłówkach,
  • wprowadź słowa kluczowe do opisów meta – dzięki temu Twoim klientom w wynikach wyszukiwania będzie się wyświetlał ciekawy lead, a nie fragment tekstu wygenerowany przez Google.

PR

Zadbaj o dystrybucję

Kiedy treść jest już gotowa i zoptymalizowana, trzeba dotrzeć z nią do potencjalnych klientów. I w tym wypadku nie warto się jednak spieszyć. Zanim rozpoczniemy dystrybucję materiałów i włożymy mnóstwo energii w zamieszczanie ich na stronach i w serwisach, zastanówmy się nad tym, gdzie czas spędzają nasi klienci. Kiedy określimy grupę docelową, jej przyzwyczajenia, zachowania i priorytety, zwiększymy prawdopodobieństwo, że teksty trafią do osób, które są zainteresowane naszymi produktami czy usługami.

W jaki sposób można promować materiały:

  • zamieszczając je na stronie firmowej lub blogu,
  • zamieszczając je w serwisach, w których treści można publikować samodzielnie i za darmo,
  • zamieszczając je w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, LinkedIn czy Google+,
  • wysyłając je do portali tematycznych jako informację prasową,
  • wysyłając je do liderów opinii danej branży, którzy prowadzą swoje blogi.

Promuj pozytywne opinie

Pozytywne opinie klientów na temat marki, jej produktów i usług to prawdziwy skarb. Warto zatem podjąć działania, dzięki którym dowie się o nich jak najwięcej osób. Jak to zrobić? Oczywiście, treści napisanej przez klienta nie jesteś w stanie zoptymalizować. Możesz jednak ją podlinkować. Odsyłając klientów do cennej opinii ze swojego serwisu, bloga czy Facebooka poprawisz pozycję strony z komentarzem czy recenzją w wynikach wyszukiwania Google. A dzięki temu zobaczy ją jeszcze więcej osób.

O autorze
Artykuły tego autora
Podobne artykuły

Marketing | SEO

Pozostałe wpisy

Zobacz wszystkie
Analiza danych ecommerce w Google Analytics W tym artykule przedstawię raporty E-commerce w Google Analytics oraz sposób ich wykorzystania, prowadzący do decyzji biznesowych. Czego dowiesz się z… Czytaj więcej
Jak założyć fanpage dla sklepu internetowego Krok 1 Utwórz stronę Wejdź na swoje osobiste konto na Facebooku, kliknij w strzałkę po prawej stronie, która znajduje się na… Czytaj więcej
Psychologia kolorów a budowanie tożsamości marki Z artykułu dowiesz jak tworzyć bardziej efektywne witryny i kampanie reklamowe. Wszystko dzięki analizie wyników badań na temat psychologii kolorów. Czytaj więcej

Notice: Uninitialized string offset: 0 in /home/users/intlestrona/public_html/intle.pl/wp-includes/class-wp-query.php on line 3306
Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM