9 zalet prowadzenia firmowego bloga

Prowadzisz już firmowego bloga? Jeśli nie, powinieneś bardzo poważnie o tym pomyśleć. Dlaczego? Bo poświęcając zaledwie pół godziny dziennie, możesz zyskać naprawdę sporo: lojalnych klientów, darmową reklamę i mocniejszą pozycję marki.Blog

1. Wyszukiwarki kochają dobre blogi

Regularnie pisane blogi, zawierające ciekawą, unikatową i specjalistyczną treść to esencja tego, co docenia Google. Wysoka pozycja w wyszukiwarce oznacza z kolei większą liczbę gości na Twojej stronie i, w rezultacie, lepsze wyniki sprzedaży. Pisz zatem o sprawach, na których naprawdę się znasz, dbaj nie tylko o wartość merytoryczną wpisów, ale też o ich język i styl. Dzięki temu Twój blog zostanie doceniony przez wyszukiwarkę, a klienci sami zaczną do Ciebie przychodzić.

2.Blog to doskonały kanał do kontaktu z klientami

Opcja zostawiania komentarzy najczęściej budzi obawy. Tymczasem powinno być zupełnie inaczej. Komentarze, które zostawiają Ci czytelnicy, to darmowa i niezwykle wartościowa wiedza, która pozwoli Ci ulepszyć wiele aspektów Twojej działalności oraz poprawić jakość produktów. Dzięki niej dowiesz się, co ludzie lubią, a także co ich denerwuje, jakie są ich potrzeby i oczekiwania. Nawet bardzo ostrą krytykę można przekuć na sukces. Pod warunkiem, że się jej wysłucha i wyciągnie z niej lekcje.

3.Firmy, które prowadzą bloga po prostu więcej sprzedają – to fakt

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez HubSpot, firmy prowadzące blogi mają dużo mniejsze problemy z pozyskiwaniem klientów. Skuteczność zależy w tym wypadku m.in. od częstotliwości publikowania postów. Im więcej, tym lepiej. Dowód? Aż 92 % firm blogujących codziennie pozyskało klientów właśnie ta drogą.

4. Blog dostarcza Ci materiału, który możesz wykorzystać we wszystkich kanałach komunikacji – to serce Twojego contentu

Opublikowany przez Ciebie wpis pojawi się nie tylko na blogu. Możesz udostępnić go w mediach społecznościowych – na Facebooku, Twitterze, czy Google+. W ten sposób Twoje społecznościowe kanały komunikacji zyskają na atrakcyjności, a unikatowy głos Twojej marki zostanie usłyszany przez jeszcze więcej osób.

5. Dzięki blogowi stajesz się ekspertem w oczach potencjalnych klientów, a to właśnie eksperci sprzedają najwięcej

Gdy regularnie blogujesz na określony temat, potwierdzasz i umacniasz swój status eksperta. Ludzie myślą o Tobie jako o człowieku znającym się na rzeczy i zwracają się do Ciebie o pomoc. A zaufanie to klucz do zyskania ich lojalności.

6. Blogowanie zmusza Cię do bycia na bieżąco

Regularne blogowanie wiąże się z koniecznością czytania branżowych aktualności w poszukiwaniu nowych, wartościowych tematów. W ten sposób pieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu (blogu) – wzbogacasz swoją stronę o kolejne, pracujące na Twój sukces teksty i pogłębiasz swoją wiedzę.

7. Masz szansę na darmowy PR i reklamę

Jako posiadacz poczytnego bloga, masz większa szanse na otrzymanie prośby o udzielenie wywiadu (jako ekspert w danej dziedzinie), propozycji ciekawego spotkania lub gościnnego wpisu na innym portalu. Oczywiście zasada ta może działać w obie strony. Ty również możesz wzbogacać swój blog o wywiady z ciekawymi ludźmi czy teksty innych ekspertów z branży. W ten sposób umacniasz swoją pozycję eksperta, zapewniasz sobie niemal darmową reklamę i wzmacniasz wartość samego bloga.

8. Możesz lepiej określić swój target, poznać ludzi i opowiadać im o swojej marce

By odnieść sukces musisz wiedzieć, do kogo piszesz swoje teksty. Pojawiające się na blogu komentarze to idealny sposób na to, by lepiej poznać swoich klientów. I by zweryfikować, czy Twoje założenia co do grupy docelowej były słuszne. Gdy już osiągniesz ten cel, opowiedz ludziom inspirujące historie o swojej marce. To właśnie emocje sprzedają. Czy Twoja marka jest tylko anonimowym przedsiębiorstwem, produkującym X w celu osiągnięcia Y? Postaraj się, by jej opis był trochę bardziej przekonujący.

9. Prowadzenie bloga jest z reguły tańsze od innych form promocji

Bloga możesz założyć samodzielnie lub zlecić jego prowadzenie wyspecjalizowanej agencji. W drugim przypadku będziesz musiał ponieść pewne koszty, ale w porównaniu z innymi formami promocji będą one niewielkie. Co więcej, koszty te z pewnością przełożą się na wymierne korzyści. Raz napisany tekst pozostaje w wyszukiwarce na wieki. Jeśli jest dobrze wypozycjonowany, pojawia się w wynikach na różne frazy kluczowe, przyciągając nowych klientów przez długi czas – wtedy, kiedy śpisz czy, kiedy oglądasz najnowszy odcinek ulubionego serialu. Miłe uczucie, prawda?

 


Marketing

Pozostałe wpisy

Zobacz wszystkie
Jak przedstawić się klientom? Sprawdź najlepsze praktyki! Czytaj więcej
 Jak ustalić najważniejsze cele dla sklepu internetowego w Google Analytics Jak każdy biznes jest inny tak każdy sklep internetowy jest inny i ma inne cele do osiągnięcia aby przyniosły zysk. Dla… Czytaj więcej
Trendy we współczesnym projektowaniu, które powinieneś znać Pratik Dholakiya - jeden z czołowych ekspertów online marketingu - twierdzi, że 2016 będzie rokiem materiałów wizualnych w internecie. To więc… Czytaj więcej
Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM