10 czerwca 2014
Optymalizacja treści na stronie internetowej to zadanie dużo bardziej złożone, niż mogłoby się wydawać. Zasady przyznawania przez Google wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania ciągle się zmieniają. Wprowadzone w ostatnich latach aktualizacje, znane jako Panda i Pingwin, pozwalają jednak wysunąć jeden ważny wniosek – Google stawia na jakość i premiuje strony, które właśnie taką jakość oferują.
W niniejszym artykule zebraliśmy dla Ciebie najważniejsze zasady optymalizacji treści na stronach. Omówimy współczesne trendy, a także kilka metod, których zdecydowanie powinieneś się wystrzegać. Potraktuj ten tekst jako solidne wprowadzenie do tematyki nowoczesnej i skutecznej optymalizacji treści.
O tekstach na stronach internetowych możesz również przeczytać w artykule: Jak tworzyć skuteczne treści na witrynę firmową?
Optymalizowanie treści na stronie…
to modyfikowanie tekstu w taki sposób, by uczynić go atrakcyjnym dla wyszukiwarki. Podstawowym narzędziem do osiągnięcia tego celu są tzw. frazy kluczowe, czyli słowa i wyrażenia, które użytkownicy wpisują w oknie wyszukiwania. Chcąc zatem zyskać przychylność wyszukiwarki, powinieneś w swoich tekstach używać fraz, po których szukają interesujący się użytkownicy – Twoja grupa docelowa. By wybrać najkorzystniejsze dla siebie słowa kluczowe, można wykorzystać Google Keyword Planner.
Jeśli masz już słowa kluczowe…
najwyższa pora zacząć ich używać. Pamiętaj, że umieszczanie ich w tekście na siłę, budowanie bezsensownych ciągów słów kluczowych pod obrazkami to poważne błędy w optymalizacji artykułów pod kątem SEO.. Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest wysokiej jakości treść i to na niej powinieneś się przede wszystkim skupić. Słowa kluczowe wplataj naturalnie i bez przesady. Poniżej kilka z najkorzystniejszych lokalizacji słów kluczowych:
Słowa kluczowe mogą się pojawić też…
w linkach wewnętrznych i zewnętrznych – to tzw. anchor text. Wyszukiwarka „lubi” je, gdyż informują użytkownika o tym, co kryje się pod danym linkiem. By korzystać z tej możliwości efektywnie, przestrzegaj przynajmniej kilku zasad:
Na koniec kilka zasad, które pozwolą Ci lepiej zrozumieć specyfikę współczesnej optymalizacji treści na stronach – opartej na wysokiej jakości contencie i nastawieniu na potrzeby czytelnika.
Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarki jest ważna, ale to CZYTELNIK jest najważniejszy – dobrze dobrane słowa kluczowe mogą poprawić pozycję, tym samym przyciągając więcej ludzi. Jeśli jednak Twoja oferta i artykuły nie będą ciekawe i wartościowe, opuszczą oni stronę i prawdopodobnie już na nią nie wrócą. Świadome zabiegi SEO są formą promocji. Zadbaj więc najpierw o jakość Twojego towaru.
Powstrzymaj się od kupowania linków – przeanalizowanie wszystkich możliwych przypadków tej praktyki w jednym, krótkim artykule jest praktycznie niemożliwe. Generalna zasada jest jednak prosta – Google „nie lubi” kupionych linków. Zwykle pochodzą one ze stron niezwiązanych z Twoją tematycznie, a ich pozyskiwanie dalekie jest od etyki. Jeśli zadbasz o unikatowy content i wysokiej jakości treści internauci sami będą do Ciebie linkować.
Nie umieszczaj strony w katalogach stron – praktyka ta nie jest co prawda zbrodnią, ale szkoda tracić na nią czasu, gdyż nie przynosi ona żadnych efektów. Wyszukiwarki bardzo dobrze wiedzą, że katalogi nie są już źródłem wiedzy o stronach dla użytkowników, ale służą niemal wyłącznie jako farmy linków. Właściciele stron wciąż jednak z nich korzystają, mając nadzieję, że poprawi to ich pozycję w rankingu. Szanse na to spadają z każdą kolejną aktualizacją algorytmu przez Google.
Wciąż poprawiaj swoją treść – algorytmy Google ciągle się zmieniają. Nie spoczywaj na laurach. Poprawiaj już zoptymalizowane teksty. Bądź na bieżącą z nowinkami ze świata SEO, czytaj blogi i vlogi Google oraz popularne strony o tematyce content management.
Co mówią o nas klienci