Podstawowe zasady nowoczesnej optymalizacji treści

10 czerwca 2014

|Pozycjonowanie - SEO|Podstawowe zasady nowoczesnej optymalizacji treści
Podstawowe zasady nowoczesnej optymalizacji treści

Optymalizacja treści na stronie internetowej to zadanie dużo bardziej złożone, niż mogłoby się wydawać. Zasady przyznawania przez Google wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania ciągle się zmieniają. Wprowadzone w ostatnich latach aktualizacje, znane jako Panda i Pingwin, pozwalają jednak wysunąć jeden ważny wniosek – Google stawia na jakość i premiuje strony, które właśnie taką jakość oferują.

Probleme lösen, Fragen beantworten

W niniejszym artykule zebraliśmy dla Ciebie najważniejsze zasady optymalizacji treści na stronach. Omówimy współczesne trendy, a także kilka metod, których zdecydowanie powinieneś się wystrzegać. Potraktuj ten tekst jako solidne wprowadzenie do tematyki nowoczesnej i skutecznej optymalizacji treści.

O tekstach na stronach internetowych możesz również przeczytać w artykule: Jak tworzyć skuteczne treści na witrynę firmową?

Kiedyś – ilość, dzisiaj – jakość

Optymalizowanie treści na stronie…
to modyfikowanie tekstu w taki sposób, by uczynić go atrakcyjnym dla wyszukiwarki. Podstawowym narzędziem do osiągnięcia tego celu są tzw. frazy kluczowe, czyli słowa i wyrażenia, które użytkownicy wpisują w oknie wyszukiwania. Chcąc zatem zyskać przychylność wyszukiwarki, powinieneś w swoich tekstach używać fraz, po których szukają interesujący się użytkownicy – Twoja grupa docelowa. By wybrać najkorzystniejsze dla siebie słowa kluczowe, można wykorzystać Google Keyword Planner.

Jeśli masz już słowa kluczowe…
najwyższa pora zacząć ich używać. Pamiętaj, że umieszczanie ich w tekście na siłę, budowanie bezsensownych ciągów słów kluczowych pod obrazkami to poważne błędy w optymalizacji artykułów pod kątem SEO.. Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest wysokiej jakości treść i to na niej powinieneś się przede wszystkim skupić. Słowa kluczowe wplataj naturalnie i bez przesady. Poniżej kilka z najkorzystniejszych lokalizacji słów kluczowych:

  • tytuł tekstu,
  • pierwsze zdanie pierwszego akapitu,
  • nagłówki,
  • URL strony,
  • meta description strony,
  • tekst alternatywny dołączonych do tekstu obrazków.

Słowa kluczowe mogą się pojawić też…
w linkach wewnętrznych i zewnętrznych – to tzw. anchor text. Wyszukiwarka „lubi” je, gdyż informują użytkownika o tym, co kryje się pod danym linkiem. By korzystać z tej możliwości efektywnie, przestrzegaj przynajmniej kilku zasad:

  • informuj strony, z którymi wymieniasz się linkami, o frazach kluczowych, które mają się w nich znaleźć,
  • nie ograniczaj się do linkowania tylko do strony głównej,
  • umieszczaj linki z anchor tekstami w publikowanych komunikatach prasowych,
  • nie przesadzaj z liczbą linków wewnętrznych – 4-6 linków prowadzących z jednej podstrony do innej to górna, dopuszczalna granica.

Do czego nie powinieneś się posuwać, optymalizując treść na stronie?

Na koniec kilka zasad, które pozwolą Ci lepiej zrozumieć specyfikę współczesnej optymalizacji treści na stronach – opartej na wysokiej jakości contencie i nastawieniu na potrzeby czytelnika.

Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarki jest ważna, ale to CZYTELNIK jest najważniejszy – dobrze dobrane słowa kluczowe mogą poprawić pozycję, tym samym przyciągając więcej ludzi. Jeśli jednak Twoja oferta i artykuły nie będą ciekawe i wartościowe, opuszczą oni stronę i prawdopodobnie już na nią nie wrócą. Świadome zabiegi SEO są formą promocji. Zadbaj więc najpierw o jakość Twojego towaru.
Powstrzymaj się od kupowania linków – przeanalizowanie wszystkich możliwych przypadków tej praktyki w jednym, krótkim artykule jest praktycznie niemożliwe. Generalna zasada jest jednak prosta – Google „nie lubi” kupionych linków. Zwykle pochodzą one ze stron niezwiązanych z Twoją tematycznie, a ich pozyskiwanie dalekie jest od etyki. Jeśli zadbasz o unikatowy content i wysokiej jakości treści internauci sami będą do Ciebie linkować.
Nie umieszczaj strony w katalogach stron – praktyka ta nie jest co prawda zbrodnią, ale szkoda tracić na nią czasu, gdyż nie przynosi ona żadnych efektów. Wyszukiwarki bardzo dobrze wiedzą, że katalogi nie są już źródłem wiedzy o stronach dla użytkowników, ale służą niemal wyłącznie jako farmy linków. Właściciele stron wciąż jednak z nich korzystają, mając nadzieję, że poprawi to ich pozycję w rankingu. Szanse na to spadają z każdą kolejną aktualizacją algorytmu przez Google.
Wciąż poprawiaj swoją treść – algorytmy Google ciągle się zmieniają. Nie spoczywaj na laurach. Poprawiaj już zoptymalizowane teksty. Bądź na bieżącą z nowinkami ze świata SEO, czytaj blogi i vlogi Google oraz popularne strony o tematyce content management.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman