Kanały dystrybucji tekstów, czyli nie tylko blog firmowy

11 grudnia 2014

|Prowadzenie bloga firmowego|Kanały dystrybucji tekstów, czyli nie tylko blog firmowy
Kanały dystrybucji tekstów, czyli nie tylko blog firmowy

Blog firmowy to obok strony firmowej pierwsze miejsce, o jakim myślimy, gdy chcemy opublikować swoje materiały: informacje dotyczące nowego produktu, nagrody, jaką otrzymała marka, poradę dla klientów czy nowinkę techniczną. Tutaj jednak pojawia się pewien problem. Ile osób zajrzy na Twój blog, jeśli ich do tego nie zachęcisz? Co więcej, czy Twoi klienci informacji szukają tylko na blogach? Być może nie i właśnie dlatego dystrybucja Twoich tekstów powinna się odbywać różnymi kanałami.

Content arrows directions vector concept, flow chart, diagram

Oczywiste jest, że obszernej, bogatej w informacje analizy nie zamieścisz na Facebooku czy newsletterze. Nie oznacza to jednak, że nie możesz wykorzystać tych kanałów do promowania swojej treści. Jeśli na fanpage’u marki poinformujesz klientów o tym, że firma stworzyła raport i można go pobrać z bloga czy strony firmowej Twój wysiłek z pewnością nie pójdzie na marne, a odbiorcy będą Ci wdzięczni, że podsunąłeś im wartościowe materiały.

Po pierwsze, wykorzystaj potencjał portali społecznościowych

Facebook czy Google+ to wciąż najlepsze miejsca do tego, by dzielić się ważnymi informacjami. Pojawienie się nowego modelu obuwia nie wymaga tworzenia osobnego tekstu i zamieszczania go na blogu. Wystarczy przecież stworzyć grafikę z zaletami produktu i zamieścić ją na fanpage’u z krótką notką dotyczącą nowości w ofercie.

Po drugie, zrób wysyłkę prasową

Do zrobienia wysyłki prasowej potrzebne są trzy rzeczy:

  • baza mailowa, czyli adresy portali tematycznych, branżowych, do których będziemy wysyłać artykuł,
  • informacja prasowa – trzeba pamiętać, by nie miała ona charakteru reklamowego i zawierała informacje, które będą cenne dla czytelników danego portalu,
  • treść maila – najważniejszy w tym wypadku jest temat (powinien mieć charakter informacyjny).

Jeśli Twoja informacja prasowa będzie rzetelna, bogata w ważne informacje i poprawnie napisana, portal z pewnością bezpłatnie ją za mieści. Pamiętaj jednak, by materiały nie miały charakteru promocyjnego. Wystarczy jeśli tekst będzie podpisany imieniem i nazwiskiem oraz nazwą firmy, którą reprezentujesz.

Po trzecie, podejmij współpracę z liderami opinii

W przypadku wysyłki prasowej liczy się nie tylko to, co wyślesz, ale też, gdzie wyślesz. Są branże, a produkcja odzieży sportowej jest tego najlepszym przykładem, które mocno aktywizują klientów. W każdej z takich grup funkcjonują tzw. liderzy opinii, czyli osoby, które posiadają dużą wiedzę w temacie, są aktywne w działaniach (komentowaniu, testowaniu, dzieleniu się wrażeniami), posiadają własny blog i których głos liczy się bardziej niż innych. Warto podjąć współpracę z takimi osobami. Jeśli uda Ci się ich przekonać do swoich produktów, oni pomogą ci przekonać całą resztę.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman