Kampania oparta na performance marketingu: poznaj jej zalety!

03 marca 2021

|Analityka i Strategia Marketingowa|Kampania oparta na performance marketingu: poznaj jej zalety!
Kampania oparta na performance marketingu: poznaj jej zalety!

Z powodu rosnącego ruchu w internecie i coraz to większej konkurencji w tym właśnie obszarze, reklamy, które kiedyś były bardzo skuteczne przestały takie być. Co gorsza, mimo spadającej efektywności…ich cena stale rosła. Rozwiązaniem tego problemu stał się model marketingu efektywnościowego, a więc działań, które mają na celu skutecznie wykorzystać budżet reklamowy, wykorzystując fakt, że klient płaci tutaj za konkretny efekt. Jakie jeszcze korzyści wynikają z jego stosowania?

Performance marketing – co to takiego?

Performance marketing (więcej na temat performance marketingu pisaliśmy w artykule dostępnym pod adresem https://intle.pl/czym-jest-performance-marketing-i-jak-go-wykorzystac-w-strategii-e-commerce) nazywany też marketingiem efektywnościowym to strategia marketingowa, która ma zachęcić odbiorcę do wykonania konkretnej czynności, reklamodawca płaci za wykonane przez użytkownika czynności, a więc za konkretny efekt. Nie liczy się tutaj np. ilość wyświetleń. Działania, o których mowa określa klient, może to być np. zapis do newslettera, pobranie e-booka, ale także zakup produktu. Możliwości jest tutaj naprawdę sporo, im więcej oczekujemy od użytkownika, tym oczywiście takie działania będą droższe.

Performance marketing na Facebooku - przykłady marketingu efektywnościowego

Zalety performance marketingu

1.    Mierzalności

Największą zaletą tego modelu marketingowego jest jego mierzalność. Przy pomocy odpowiednich kodów śledzących możemy z łatwością sprawdzać, ile osób zareagowało na reklamę, w taki sposób, na jakim nam zależało oraz co zrobiła reszta użytkowników, do których reklama dotarła. Mierzalność pozwala na dokładne wyliczenie, ile dane działania marketingowe będą nas kosztować, ma też jeszcze jedną ważną zaletę – pozwala sprawdzić, które narzędzia są najskuteczniejsze i na nich skupić swoje działania.

2.    Oszczędność w połączeniu z maksymalizacją zysków

Dla reklamodawcy tego typu model marketingowy to po prostu oszczędność – nie ma problemu z wydawaniem środków na nieefektywne działania. Klient płaci za konkretny efekt, a nie za sam fakt istnienia i wyświetlania reklamy. Prowadząc taką kampanię, uzyskuje się informacje o tym, jakie formy reklamy działają najlepiej w przypadku określonej grupy docelowej, co w perspektywie czasu może prowadzić do tego, że budżet reklamowy można będzie zmniejszyć, przy zachowaniu tak samo dobrego efektu kampanii reklamowej.

3.    Pełna kontrola nad wydatkami na reklamę

Koszty reklam  w tym modelu marketingowym są transparentne – klient dokładnie wie, na co wydaje konkretne sumy pieniędzy. Narzędzia stosowane w performance marketingu pozwalają na takie ułożenie strategii działania, aby jej koszt był jak najmniejszy. Niezwykle ważne dla klienta może być również to, że odpowiednie modele są w stanie bardzo dokładnie ocenić zwrot z naszej inwestycji.

4.    Poznanie swojej grupy docelowej

Performance marketing, wykorzystując kody śledzące, pozwala uzyskać wgląd w zachowania użytkowników, a to daje nam możliwość dokładniejszego ich poznania. Dzięki wiedzy takiej jak: zwyczaje klientów, godzina, w której najczęściej dokonują zakupów, ich wiek, forma płatności, jaką wykorzystują itp. możemy tworzyć kampanie marketingowe, które docierać będą do tych użytkowników, na których nam najbardziej zależy – będą bardziej dopasowane i skuteczniejsze.

Jak mierzy się skuteczność kampanii marketingu efektywnościowego?

Omawiając zalety performance marketingu, sporo uwagi poświęciliśmy mierzalności efektów takich kampanii. Powstaje jednak pytanie: w jaki sposób i przy pomocy jakich wskaźników badana jest ta skuteczność? Jest co najmniej kilka takich wskaźników, które możemy mierzyć i kontrolować m.in. przy wykorzystaniu Google Analytics E-commerce. Poniżej trzy najważniejsze i najczęściej wykorzystywane:

CR (współczynnik konwersji) – najpopularniejszy wskaźnik w e-commerce, oznaczający procent osób, które dokonały konkretnego działania np. zakupu czy zapisu do newslettera, spośród tych które daną stronę odwiedziły.

CTR (współczynnik klikalności) – określa on liczbę kliknięć w daną reklamę w odniesieniu do liczby jej wyświetleń.

ROI (zwrot inwestycji) – podstawowa miara, która pozwala określić rentowność działań marketingowych. Dzięki wykorzystaniu tego wskaźnika szacuje się jaki zysk uzyskujemy z każdej złotówki przeznaczonej na kampanię reklamową.

Możliwe modele rozliczeń w kampanii performance marketing

Podsumowanie

Marketing efektywnościowy to aktualnie nieodłączny element działań reklamowych prowadzonych w sieci. Kampanie reklamowe, z których rozliczamy się za efekt to uczciwe podejście, które powoduje, że jako reklamodawcy nie wydajemy pieniędzy na coś, co w rzeczywistości nie przyniesie żadnej wartości dodanej. Płacimy natomiast za to, co faktycznie działa, a to mobilizuje agencje marketingu internetowego do coraz to lepszej pracy.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie
Czym jest performance marketing i jak go wykorzystać w strategii e-commerce

Czym jest performance marketing i jak go wykorzystać w strategii e-commerce

Każdy biznes chce generować zyski, a w przypadku sprzedaży internetowej możliwość płacenia za konwersję jest najbardziej pożądane. Stąd też prowadząc sklep internetowy powinieneś poznać performance marketing i wykorzystać go w swojej strategii marketingowo-sprzedażowej. Dlaczego? O tym przeczytasz w tym artykule.

czytaj dalej

Czym jest strategia marketingowa

Czym jest strategia marketingowa

Strategia marketingowa dla wielu kojarzy się z wielostronicowym dokumentem, nad którym siedział sztab specjalistów. Już sama myśl o niej wywołuje strach w oczach, a gdzie tu mówić o jej stworzeniu. Strach ten jest zupełnie niepotrzebny i w tym artykule pokażę Ci dlaczego. Dowiesz się jak krok po kroku przygotować strategię marketingową dla Twojego e-sklepu.

czytaj dalej

Content marketing i Social Media w strategii marketingowej e-sklepu

Content marketing i Social Media w strategii marketingowej e-sklepu

Mówi się, że jeśli nie ma Cię w Social Media (a zwłaszcza na Facebooku) to nie istniejesz. Jest w tym sporo prawdy, bo właśnie tam Internauci spędzają bardzo dużo czasu. Jak to wykorzystać w działaniach marketingowo-sprzedażowych w e-commerce? O tym przeczytasz w tym artykule.

czytaj dalej

Jak dzięki dobrej strategii SEO osiągnąć TOP2 w Google na przykładzie słów kluczowych pościel z kory?

Jak dzięki dobrej strategii SEO osiągnąć TOP2 w Google na przykładzie słów kluczowych pościel z kory?

Po czterech miesiącach współpracy z klientem udowodniliśmy, że pomimo pozycjonowania konkurencyjnych fraz kluczowych, jesteśmy w stanie szybko osiągnąć znakomite wyniki. Wypracowane wysokie pozycje słów kluczowych to efekt regularnej optymalizacji tekstowej oraz prowadzenia przemyślanych działań link buildingowych. Sprawdź jak tego dokonaliśmy...

czytaj dalej

Co mówią o nas klienci

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman