Aktualizacja: 18 października 2021
Z powodu rosnącego ruchu w internecie i coraz to większej konkurencji w tym właśnie obszarze, reklamy, które kiedyś były bardzo skuteczne przestały takie być. Co gorsza, mimo spadającej efektywności…ich cena stale rosła. Rozwiązaniem tego problemu stał się model marketingu efektywnościowego, a więc działań, które mają na celu skutecznie wykorzystać budżet reklamowy, wykorzystując fakt, że klient płaci tutaj za konkretny efekt. Jakie jeszcze korzyści wynikają z jego stosowania?
Performance marketing (więcej na temat performance marketingu pisaliśmy w artykule dostępnym pod adresem https://intle.pl/czym-jest-performance-marketing-i-jak-go-wykorzystac-w-strategii-e-commerce) nazywany też marketingiem efektywnościowym to strategia marketingowa, która ma zachęcić odbiorcę do wykonania konkretnej czynności, reklamodawca płaci za wykonane przez użytkownika czynności, a więc za konkretny efekt. Nie liczy się tutaj np. ilość wyświetleń. Działania, o których mowa określa klient, może to być np. zapis do newslettera, pobranie e-booka, ale także zakup produktu. Możliwości jest tutaj naprawdę sporo, im więcej oczekujemy od użytkownika, tym oczywiście takie działania będą droższe.
Największą zaletą tego modelu marketingowego jest jego mierzalność. Przy pomocy odpowiednich kodów śledzących możemy z łatwością sprawdzać, ile osób zareagowało na reklamę, w taki sposób, na jakim nam zależało oraz co zrobiła reszta użytkowników, do których reklama dotarła. Mierzalność pozwala na dokładne wyliczenie, ile dane działania marketingowe będą nas kosztować, ma też jeszcze jedną ważną zaletę – pozwala sprawdzić, które narzędzia są najskuteczniejsze i na nich skupić swoje działania.
Dla reklamodawcy tego typu model marketingowy to po prostu oszczędność – nie ma problemu z wydawaniem środków na nieefektywne działania. Klient płaci za konkretny efekt, a nie za sam fakt istnienia i wyświetlania reklamy. Prowadząc taką kampanię, uzyskuje się informacje o tym, jakie formy reklamy działają najlepiej w przypadku określonej grupy docelowej, co w perspektywie czasu może prowadzić do tego, że budżet reklamowy można będzie zmniejszyć, przy zachowaniu tak samo dobrego efektu kampanii reklamowej.
Koszty reklam w tym modelu marketingowym są transparentne – klient dokładnie wie, na co wydaje konkretne sumy pieniędzy. Narzędzia stosowane w performance marketingu pozwalają na takie ułożenie strategii działania, aby jej koszt był jak najmniejszy. Niezwykle ważne dla klienta może być również to, że odpowiednie modele są w stanie bardzo dokładnie ocenić zwrot z naszej inwestycji.
Performance marketing, wykorzystując kody śledzące, pozwala uzyskać wgląd w zachowania użytkowników, a to daje nam możliwość dokładniejszego ich poznania. Dzięki wiedzy takiej jak: zwyczaje klientów, godzina, w której najczęściej dokonują zakupów, ich wiek, forma płatności, jaką wykorzystują itp. możemy tworzyć kampanie marketingowe, które docierać będą do tych użytkowników, na których nam najbardziej zależy – będą bardziej dopasowane i skuteczniejsze.
Omawiając zalety performance marketingu, sporo uwagi poświęciliśmy mierzalności efektów takich kampanii. Powstaje jednak pytanie: w jaki sposób i przy pomocy jakich wskaźników badana jest ta skuteczność? Jest co najmniej kilka takich wskaźników, które możemy mierzyć i kontrolować m.in. przy wykorzystaniu Google Analytics E-commerce. Poniżej trzy najważniejsze i najczęściej wykorzystywane:
CR (współczynnik konwersji) – najpopularniejszy wskaźnik w e-commerce, oznaczający procent osób, które dokonały konkretnego działania np. zakupu czy zapisu do newslettera, spośród tych które daną stronę odwiedziły.
CTR (współczynnik klikalności) – określa on liczbę kliknięć w daną reklamę w odniesieniu do liczby jej wyświetleń.
ROI (zwrot inwestycji) – podstawowa miara, która pozwala określić rentowność działań marketingowych. Dzięki wykorzystaniu tego wskaźnika szacuje się jaki zysk uzyskujemy z każdej złotówki przeznaczonej na kampanię reklamową.
Marketing efektywnościowy to aktualnie nieodłączny element działań reklamowych prowadzonych w sieci. Kampanie reklamowe, z których rozliczamy się za efekt to uczciwe podejście, które powoduje, że jako reklamodawcy nie wydajemy pieniędzy na coś, co w rzeczywistości nie przyniesie żadnej wartości dodanej. Płacimy natomiast za to, co faktycznie działa, a to mobilizuje agencje marketingu internetowego do coraz to lepszej pracy.
Każdy biznes chce generować zyski, a w przypadku sprzedaży internetowej możliwość płacenia za konwersję jest najbardziej pożądane. Stąd też prowadząc sklep internetowy powinieneś poznać performance marketing i wykorzystać go w swojej strategii marketingowo-sprzedażowej. Dlaczego? O tym przeczytasz w tym artykule.
Strategia marketingowa dla wielu kojarzy się z wielostronicowym dokumentem, nad którym siedział sztab specjalistów. Już sama myśl o niej wywołuje strach w oczach, a gdzie tu mówić o jej stworzeniu. Strach ten jest zupełnie niepotrzebny i w tym artykule pokażę Ci dlaczego. Dowiesz się jak krok po kroku przygotować strategię marketingową dla Twojego e-sklepu.
Mówi się, że jeśli nie ma Cię w Social Media (a zwłaszcza na Facebooku) to nie istniejesz. Jest w tym sporo prawdy, bo właśnie tam Internauci spędzają bardzo dużo czasu. Jak to wykorzystać w działaniach marketingowo-sprzedażowych w e-commerce? O tym przeczytasz w tym artykule.
Po czterech miesiącach współpracy z klientem udowodniliśmy, że pomimo pozycjonowania konkurencyjnych fraz kluczowych, jesteśmy w stanie szybko osiągnąć znakomite wyniki. Wypracowane wysokie pozycje słów kluczowych to efekt regularnej optymalizacji tekstowej oraz prowadzenia przemyślanych działań link buildingowych. Sprawdź jak tego dokonaliśmy...
Co mówią o nas klienci