Intle

Akademia INTLE

Marketing

Jak w łatwy sposób powiększyć liczbę fanów w social mediach - przewodnik po łączeniu profili na IG, FB, Pinterest, Twitter i YouTube

Marketing

19 września 2019

Prowadząc firmę, wiesz już, jak duże znaczenie ma prowadzenie mediów społecznościowych. Dzięki takim platformom jak Facebook, Instagram czy Pinterest, możesz bez problemu trafić do milionów użytkowników, którzy należą do Twojej grupy docelowej. Jednak samo posiadanie kont na tych portalach nie zagwarantuje, że każdy profil będzie miał tak samo wysoką liczbę odbiorców. Co zrobić, aby klienci przeglądając Twoją stronę na Facebooku trafili również do kont na Instagramie i Pintereście? Tego dowiesz się czytając przygotowany przez menie przewodnik.
akademia INTLE łączenie kont linktree

Jak dodać media społecznościowe do zakładek na Facebooku?

Zapewne niejednokrotnie odwiedzałeś różne media społecznościowe i zastanawiałeś się, w jaki sposób zostało utworzone połączenie pomiędzy Facebookiem, Instagramem i Pinterestem. Zakładki ukazujące zawartość dwóch ostatnich wymienionych profili, zostały podpięte np. na profilu Wnętrza dla Ciebie.

Po kliknięciu w interesującą nas zakładkę, treści publikowane na tych platformach widoczne są na Facebooku.

widok zakładki Pinterest na profilu Facebook wnetrzadlaciebie.com
widok zakładki Instagram na profilu Facebook wnetrzadlaciebie.com

Próbowałeś wykonać podobne ustawienia, jednak nie możesz znaleźć opcji, która umożliwi podpięcie Instagrama i Pinteresta do kart widocznych na Facebooku? Przygotowałam dla Ciebie krótki poradnik, dzięki któremu będziesz w stanie samodzielnie udostępnić treści publikowane na różnych mediach społecznościowych w Facebookowej zakładce.

Krok #1 – zarejestruj się na woobox.com

Nie próbuj dodać takiej zakładki korzystając z ustawień umożliwiających dodanie karty. Jest to strata czasu, ponieważ wykonując takie działanie, nie otrzymasz upragnionych efektów. Jeśli chcesz poprawnie podpiąć karty mediów społecznościowych do konta na Facebooku koniecznie zarejestruj się na https://woobox.com/?utm_source=pinterestapp.

Krok #2 – dodaj konto do platformy

W momencie, gdy posiadasz już konto na woobox.com, przejdź do panelu ustawień. Znajdziesz tam zakładkę „All Businesses” – kliknij w nią.

Następnie zostaniesz przekierowany do okna, w którym zauważysz duży przycisk z logiem Facebooka i znajdujący się na nim napis „Import Facebook Business Pages”, wybierz tę opcję.

 

Zostaniesz poproszony o dostęp do Twojego Facebooka, następnie będziesz mógł wybrać profil, który chcesz połączyć z innymi mediami społecznościowymi.

 

W tym miejscu, zaznacz profil, na którym chcesz umieścić dodatkowe zakładki, klikając w kwadrat po prawej stronie. Po wybraniu strony i przejściu “dalej”, ukaże Ci się następujący komunikat:

W tym miejscu pozostaw obydwa pola zaznaczone (tak jak wygląda to na załączonym wyżej obrazku) i kliknij w przycisk “Gotowe!”. Po wykonaniu tej czynności ukaże Ci się kolejne okienko informujące o połączeniu aplikacji z Facebookiem. Następnie zostaniesz przekierowany do platformy Woobox i będziesz mógł zobaczyć Twoje strony dodane do tego portalu.

Krok #3 – dodanie konta do zakładki na Facebooku

Aby utworzyć kartę Instagram, pod zdjęciem profilowym, na Facebooku kliknij w zakładkę „Static Tabs”.

Zostaniesz przekierowany do strony, na której nie ma jeszcze żadnych elementów. Z prawej strony znajduje się zielony przycisk z napisem „+ Create a New Tabs” – kliknij w niego. 

Ukaże Ci się lista mediów społecznościowych, jakie możesz dodać do kart na należącym do Ciebie Facebooku biznesowym. Wśród nich znajdziesz m.in. takie platformy jak Instagram czy Pinterest. 

Dodaj wybrany przez Ciebie portal, zatwierdź zmiany, przejdź do profilu na Facebooku, odśwież stronę et voilà! Twoja strona posiada odnośnik do Instagrama.

Jeśli chcesz podpiąć inny profil z widocznych wyżej, postępuj według wskazówek zawartych we wcześniejszych punktach. Prawda, że nie było to tak skomplikowane, jak mogłoby się wydawać? 

Jak dodać więcej aktywnych linków do Instagrama?

Posiadając biznesowy profil na Instagramie, często nie możesz zawrzeć w nim zbyt wielu informacji o Twojej firmie. Jest to spowodowane ograniczoną ilością znaków możliwych do wprowadzenia w biogramie. Dlatego też należy umieścić tam jedynie najważniejsze dane. Wprowadzając ustawienia konta na Instagramie, możesz również dodać jeden aktywny link do Twojej zewnętrznej strony. Jednak co zrobić, jeśli posiadasz kilka różnych witryn internetowych, którymi chciałbyś się podzielić z obserwatorami? Istnieje sposób, dzięki któremu będziesz mógł zamieścić więcej aktywnych adresów url na Twoim Instagramowym profilu. Zainteresowany? Opowiem Ci krok po kroku jak tego dokonać.

Krok #1 – założenie konta na linktr.ee

Pierwszą i najważniejszą czynnością jaką musisz wykonać, jest założenie konta na platformie linktr.ee. Bez obaw, nie będziesz musiał uiszczać żadnej opłaty. Rejestracja w systemie jest zupełnie darmowa. Po wprowadzeniu danych, zostaniesz poproszony o podanie kategorii do jakiej należy Twoje konto na Instagramie oraz wprowadzenie nazwy profilu. Dodatkowo zaznacz opcję, że nie jesteś robotem i przejdź dalej.

Zostaniesz przekierowany do okna, w którym możesz wybrać plan. Ja wybrałam podstawowy, ponieważ jest bezpłatny i w zupełności wystarczający, aby móc dodać więcej niż jeden link do Instagrama.

Krok #2 – konfiguracja zakładki linktr.ee

Najwyższa pora skonfigurować wygląd i zawartość zakładki z linkami. W tym celu kliknij w zielony przycisk “Add new link”.

Pod zielonym przyciskiem rozwinie się okno, do którego należy wprowadzić dane stron, które chcemy umieścić na naszym Instagramie. W pierwszym polu należy wpisać tytuł pod jakim ma widnieć link, np. Facebook, Blog, Współpraca, natomiast w rubryce poniżej dodaj adres url strony, do której chcesz kierować osoby obserwujące Twój profil. Oczywiście możesz udostępnić użytkownikom, do wglądu, więcej niż jedną stronę. 

Następnie przejdź do ustawień, aby skonfigurować wygląd nowej karty i dopasować go do wizerunku Twojego Instagramowego konta.

Edytując wygląd strony, na której mają znajdować się linki, możesz dodać avatar z Twoim logiem, co pozwoli zachować spójność z profilem na Instagramie. 

Możesz dokonać również takich modyfikacji jak wybór koloru tła oraz zakładek. Niestety w wersji darmowej nie uda Ci się stworzyć własnego motywu. Wykorzystaj więc skórki, które zostały przygotowane przez Twórcę platformy.

Z prawej strony znajduje się podgląd, dzięki któremu możesz zobaczyć jak Twoja strona będzie wyglądała na telefonie. 

Krok #3 – opublikowanie zakładki

Aby opublikować zakładkę z linkami, najpierw koniecznie zweryfikuj swoje konto. Możesz to uczynić klikając link, który zostanie wysłany na Twoją skrzynkę e-mailową. O tej czynności przypomni Ci czerwony pasek widoczny pod polem wyszukiwania umieszczonym na górze przeglądarki internetowej, z której korzystasz.

Nad podobizną smartfona widnieje link do stworzonego przez Ciebie drzewa linków. Skopiuj go i wklej do swojego biogramu w miejscu przeznaczonym do umieszczenia aktywnego linku.

Podsumowanie

Poznałeś już 3 kroki, które pomogą Ci dodać zakładki pokazujące zawartość należących do Ciebie mediów społecznościowych na Twoim biznesowym profilu na Facebooku. Przypomnę raz jeszcze, że wykonanie tej czynności będzie możliwe tylko i wyłącznie po zarejestrowaniu się na platformie Woobox i połączeniu jej z Facebookiem. Dowiedziałeś się również jak dodać do profilu na Instagramie więcej niż jeden aktywny link. Pamiętaj, że aby dodać zakładkę z kilkoma adresami url, prowadzącymi do różnych witryn, konieczne jest założenie konta na linktr.ee.

Izabela Niechwiej

Autorem tekstu jest:

Absolwentka Architektury Informacji i miłośniczka mediów społecznościowych. W INTLE
zajmuje się prowadzeniem social mediów takich jak Facebook i Instagram oraz tworzeniem
unikatowych i interesujących treści na blogi o rozmaitej tematyce.

Kategorie: Marketing

Tagi:

Spodobał Ci się artykuł?

Śledź nas na:

Kliknij tutaj

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie
08 Sie 2019

Pinterest – jak wykorzystać go do celów biznesowych?

Tworząc więc ciekawe posty, które będą interesować odbiorców, możesz zdobyć ruch na swojej stronie, zaciekawić potencjalnego klienta marką czy produktem oraz budować wzajemne relacje oparte na zaufaniu i wiarygodności. Założenie i prowadzenie profilu biznesowego jest całkowicie darmowe. Dodatkowo płatne są jedynie reklamy, dzięki którym Twoje treści dotrą do konkretnej grupy odbiorców. Z poziomu konta firmowego dostępny jest wgląd do statystyk, dzięki którym dowiesz się m.in. jaka jest łączna ilość wyświetleń Twoich postów, ile osób kliknęło w link do strony ...

26 Sie 2019

Instastories – czym są i jak je stworzyć?

Instagram stał się bardzo popularną platformą, dzięki której wiele firm prowadzi działania promujące markę. Obecnie dodawanie wyłącznie zdjęć z opisami może już być niewystarczające, aby zainteresować potencjalnego klienta i sprawić, by zechciał obserwować markę. Jeśli chcemy dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, powinniśmy rozwijać nasz profil na Instagramie. Jedną z najbardziej popularnych funkcji jaką posiada Instagram, jest zdecydowanie możliwość tworzenia Instastories. Co to takiego?

06 Sie 2019

Wdrożenie piksela Facebooka siłą do skutecznej monetyzacji social media

Informacja o Twoim kliencie to wiedza, którą w bardzo prosty sposób możesz przekuć w realny zysk. Znając upodobania osób odwiedzających Twoją stronę, możesz tworzyć bardziej dopasowane oferty, dzięki czemu zainteresowani chętniej klikną w reklamę lub kupią Twój produkt. A to nie wszystkie możliwości, które oferuje piksel.

Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM