Jak tworzyć skuteczne treści na witrynę firmową? | INTLE

Jak tworzyć skuteczne treści na witrynę firmową?

|Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo|Jak tworzyć skuteczne treści na witrynę firmową?

Ignorowanie sfery wirtualnej w działaniach biznesowych dziś jest już praktycznie niemożliwe. Sklepy stacjonarne masowo migrują do Internetu, marki tworzą strony wizerunkowe i poszerzają swoje pole działania, wykorzystując narzędzia content marketingu. Nawet niewielkie kwiaciarnie czy jednoosobowe firmy usługowe mają już swoje miejsce w sieci. Przedsiębiorcy często zapominają jednak o jednym. W Internecie, podobnie jak w realnym świecie, by zyskać klienta, trzeba czymś się wyróżnić. Dlaczego? Bo po prostu każdy Twój dotychczasowy konkurent też już tam jest.

Copywriting

Poznaj podstawowe zasady

By zaistnieć w sieci, wcale nie trzeba robić wokół siebie dużo hałasu. To, czy klient zaufa właśnie nam i wybierze nasze usługi nie zależy ani od wizualnego efekciarstwa, ani od języka godnego starożytnych mówców. No chyba że zajmujemy się grafiką lub prowadzimy blog, którego ideą jest krzewienie pięknej polszczyzny. Biznes w sieci to zupełnie inna bajka. A o jej zasadach decyduje internetowy czytelnik/klient i jego specyficzne zachowania.

Po pierwsze, klient, który przeszukuje sieć ma do wyboru mnóstwo ofert i bardzo niewiele czasu na to, by je przejrzeć. Masz zatem tylko jedną szansę na zdobycie jego zainteresowania. Co więcej, w żadnym wypadku nie wolno Ci wystawiać na próbę jego cierpliwości w osiągnięciu wyznaczonego celu (znalezieniu poszukiwanego produktu, usługi, informacji). W sieci nie ma czasu na rehabilitację, a przycisk „Wstecz” sprawia, że potencjalny klient zostaje stracony na zawsze.

Po drugie, sposób, w jaki czytamy w Internecie, jest dość specyficzny. Badania eyetrackingu (sposobu w jaki nasze oko śledzi zawartość strony internetowej) pokazują, że najważniejszy jest lewy górny róg i pierwsze zdania poszczególnych akapitów. I właśnie tam trzeba lokować najważniejsze informacje. Co więcej, jeśli nie ma ku temu dobrego powodu, nie warto zamieszczać tekstu poniżej linii ekranu, bo tak naprawdę mało kto tam zagląda.

Skup się na kliencie

Wyobraź sobie, że jesteś na przyjęciu. Trafiasz na rozmówcę, który przez cały czas mówi tylko i wyłącznie o sobie i nie pozwala Ci dojść do słowa. W takie sytuacji z całą pewnością przy pierwszej nadarzającej się okazji zmieniłbyś towarzystwo. Podobnie rzecz ma się w sieci. Klient, który trafił na stronę marki, mówiącej tylko i wyłącznie o sobie, klika „wstecz” i rusza na dalsze poszukiwania. Tym, co naprawdę go interesuje i co może go zatrzymać są informacje, będące odpowiedzą na dwa proste pytania: „Co będę z tego miał” i „Dlaczego powinienem wybrać właśnie tę firmę”. Powiedz mu zatem, co znajdzie w Twojej ofercie, jakie korzyści odniesie, kupując właśnie u Ciebie. Rozwiej też jego ewentualne wątpliwości, opisując, jak będzie wyglądała Wasza współpraca i dodając zakładkę z odpowiedziami na pytania najczęściej zadawane przez klientów. Bardzo możliwe, że któreś z nich także jemu chodzi po głowie.

Trzymaj się konkretów

Klienci nie lubią tracić czasu na nieistotne detale. Postaraj się zatem im tego oszczędzić. Unikaj niepotrzebnych wstępów, przedmów, wprowadzeń. Nie skupiaj się na mało istotnych wątkach. W sieci nie ma czasu na uprzejmości. Mów od razu, co masz do zaproponowania i skup się na argumentach, które mogą przekonać Twojego potencjalnego klienta do zakupu. Pamiętaj także, że liczy się nie tylko to, co piszesz, ale też jak piszesz. A pisać masz przede wszystkim krótko, zrozumiale i na temat. Dotyczy to zwłaszcza firm zajmujących się produkcją lub sprzedażą wyspecjalizowanego sprzętu czy oprogramowań. Pamiętaj, że Twój klient nie musi być znawcą tematu, a od tego, czy zrozumie to, co masz mu do zaoferowania, zależy Twój sukces w sieci.

Nie męcz oka

Jeśli już wiesz, co chcesz powiedzieć i w jaki sposób chcesz to powiedzieć, warto zastanowić się nad tym, jak tę treść zaprezentować. Twoje zabiegi powinny być skupione przede wszystkim na czynnikach, które ułatwią odbiorcy czytanie. Co możesz zrobić?

  1. Pamiętaj o tytule i śródtytułach.
  2. Dziel tekst na akapity. Ścianę tekstu czyta się bardzo trudno. Tylko wyjątkowo zainteresowany tematem czytelnik zmusi się do przebrnięcia przez tak zaprezentowaną treść.
  3. Stosuj wypunktowanie. Ono przyciąga wzrok i ułatwia czytanie.
  4. Urozmaicaj, wykorzystując do tego celu pogrubienia i tabelki. Pamiętaj jednak, by zachować umiar.
Oceń post
Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Kategorie: Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo

Tagi:

Spodobał Ci się artykuł?

Oceń post

Śledź nas na:

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

Ale bajer!

Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Team Angelex

Wzorowa kompleksowa obsługa.

Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Mariusz Bernat

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Ewa Korwin-Winogrodzka

Sklep Shoper.

Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Sylwia Synowiec

Polecamy!

Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.

Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Anna Wójtowicz

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.

Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Robert Kornak

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.

Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Team Puszman