Content marketing – dlaczego warto?

07 maja 2014

|Prowadzenie bloga firmowego|Content marketing – dlaczego warto?
Content marketing – dlaczego warto?

W czasach gdy tradycyjne formy promowania firmy i pozyskiwania klientów są coraz mniej efektywne, koniecznością staje się sięganie po nowe narzędzia marketingowe. Jednym z nich jest content marketing, czyli tworzenie wartościowych treści, które są atrakcyjne dla odbiorców.

Content marketing przybiera różne formy: poczynając od tradycyjnego artykułu, poprzez grafiki i raporty, na filmikach kończąc. Treści te mogą być zamieszczane w mediach społecznościowych, na blogach specjalistycznych, strefach wiedzy, będących integralną częścią witryn firmowych czy kanałach na You Tube. Takie działania są oczywiście czasochłonne i wymagają znacznie większej kreatywności i zaangażowania aniżeli mailing, rozesłanie papierowych ulotek z ofertą czy wykonanie kilkuset telefonów. Dlaczego zatem warto w nie inwestować?

Unhappy - Happy

Dawaj, a będzie Ci dane

Tym, co content marketing odróżnia od tradycyjnego marketingu i stanowi o jego sile, jest obietnica obustronnej korzyści. Reklamy, zarówno telewizyjne, jak i te zamieszczane w kolorowych magazynach, już dawno straciły na sile oddziaływania. W opowiadane przez nie historie, które najczęściej są bezużyteczne i zupełnie nic nie wnoszą do codziennego życia, nikt już nie wierzy. Efekt nietrudno przewidzieć. W przypadku pierwszych odbiorca zmienia kanał, drugie są po prostu ignorowane.

Content marketing działa zupełnie inaczej. Już na wstępie oferuje odbiorcy zysk. Co nim jest? Informacja. Może to być rada dotycząca pielęgnacji cery, filmik instruktażowy pokazujący, jak położyć panele czy raport prezentujący ważne branżowe dane. Najważniejsze, by była przydatna dla odbiorcy, przekazywała informacje, do których trudno dotrzeć, była unikatowa. To proste. Dawaj. A klient będzie zobowiązany.

Pozwól się odnaleźć

Content marketing działa na zasadzie haczyka. Rezygnuje on z modelu opartego na aktywnym poszukiwaniu nowych klientów, zachwalaniu im marki i przekonywaniu do zakupu. Po prostu zarzuca przynętę i czeka aż klient sam się pojawi. Jak to możliwe? Informacji coraz częściej szukamy w Internecie. Nie jesteśmy pewni, czy dany lek jest bezpieczny – zaglądamy do sieci. Kupujemy telewizor i chcemy wiedzieć, jaki model najlepiej spełni nasze oczekiwania – przeglądamy fora. Tworząc wartościowe treści, których Twój potencjalny klient może szukać, zwiększasz prawdopodobieństwo, że trafi on właśnie na Twoją stronę. A jeśli przekonasz go, że znasz się na tym, co robisz i jesteś rzetelny, gdy przyjdzie czas zakupu, z całą pewnością dokona go właśnie u Ciebie.

Zyskaj wizerunek specjalisty

Wiedza, doświadczenie i umiejętności pracowników danej firmy to dla klienta konkretne argumenty. Problem w tym, że bardzo często, zwłaszcza w początkowej fazie współpracy, trudno je zweryfikować. A kiedy okazuje się, że cała wiedza doradcy ogranicza się do informacji z ulotki, a ekipa montażowa ma charakter mocno amatorski, jest już za późno, by się wycofać. Content marketing pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Już na etapie „wejścia” do sklepu informuje klienta, że firma jest solidną marką, w której pracują wyłącznie fachowcy.

Zdobądź lojalnych klientów

Bez względu na to, czy Twoja firma zajmuje się sprzedażą grillów czy odzieży sportowej content marketing daje Ci możliwość zaangażowania się w relację z klientem. Strona z wartościowymi treściami nie tylko przyciąga czytelników, ale też – jakby mimochodem – staje się miejscem, w którym gromadzą się ludzie o określonych zainteresowaniach. To zaś buduje poczucie przynależności, wspólnoty i pozwala Ci zyskać lojalnych klientów. A jeśli ponadto na Twoim blogu będzie można zamieszczać komentarze, które nie tylko nie będą ignorowane, ale staną się źródłem dyskusji i przemyśleń nad tym, co można by jeszcze ulepszyć, klient z cała pewnością poczuje się doceniony.

Popraw pozycję w wyszukiwarkach

Wartościowe treści działają na zasadzie marketingu wirusowego. Osoby zainteresowane daną tematyką chętnie dzielą się cennymi informacjami z innymi. Im bardziej unikatowy jest tekst czy film, tym więcej osób chce go publikować i rozsyłać dalej.

W taki sposób tworzy się sieć linków prowadzących do danej strony. W taki też sposób pracuje się na swoją pozycję w wynikach wyszukiwarek.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman