Branża dom i wnętrza wzrost o 240% słów kluczowych w Google TOP3

Aktualizacja: 17 października 2025

|Case Studies|Branża dom i wnętrza wzrost o 240% słów kluczowych w Google TOP3
Branża dom i wnętrza wzrost o 240% słów kluczowych w Google TOP3

Skuteczna kampania SEO wymaga uwzględnienia wielu elementów. Muszą być dostosowane nie tylko do obowiązujących zasad pozycjonerskich, ale i specyfiki konkretnej branży. Łącząc wszystkie te czynniki, dla klienta posiadającego sklep z tekstyliami i dodatkami do domu osiągnęliśmy aż 240% wzrostu w TOP3. To efekt prawie 5-letniej współpracy trwającej od maja 2020 roku do kwietnia 2025 roku. Czytaj dalej, aby poznać nie tylko dokładne wyniki, ale także zakres prac, które przyniosły aż tak wysoką skuteczność.

Efekty prac pozycjonerskich 

Kampania SEO przeprowadzona dla sklepu z tekstyliami i dodatkami domowymi przyniosła efekty w postaci poprawy ogólnej widoczności sklepu na słowa kluczowe. Ważnym elementem współpracy była oczywiście nieustanna praca nad widocznością na istotne frazy związane z tekstyliami domowymi. Dzięki temu w TOP10 pojawiło się wiele fraz, na które wcześniej sklep w ogóle nie był widoczny.

  1. Wzrost ogólnej widoczności sklepu na słowa kluczowe:
  • w TOP3: o 1825 słów w porównaniu do stanu z początku współpracy –wzrost o 240%
  • w TOP10: o 7362 słów kluczowych w porównaniu do stanu z początku współpracy – wzrost o 168%
  • w TOP20: o 12 765 słów kluczowych w porównaniu do stanu z początku współpracy – wzrost o 155% 
  • w TOP50: o 20 113 słów kluczowych w porównaniu do stanu z początku współpracy – wzrost o 112%
Zrzut z narzędzia SEMSTORM prezentujący wzrost widoczności sklepu w Google
  1. Wzrost do TOP10 kluczowych fraz związanych z tekstyliami domowymi
Słowo kluczowePotencjał (mies.)PoczątekKoniecTrend
Kołdry 160×20012100brak widoczności3↑↑
Prześcieradła z gumką6600brak widoczności1↑↑
Pościel 160×200 bawełna4400brak widoczności4↑↑
Pościel 160×200 bawełniana4400brak widoczności4↑↑
Pościel bawełna 200×2203600brak widoczności7↑↑
Narzuta na łóżko 220×2402900brak widoczności5↑↑
Prześcieradła 90×2002900brak widoczności1↑↑
Prześcieradła 180×200290043
Koce polarowe2900103
Pościel 100×1352900brak widoczności3↑↑
Prześcieradła bez gumki2900brak widoczności5↑↑
Narzuta na fotel2900brak widoczności4↑↑
prześcieradło bez gumki2900brak widoczności3↑↑
Pościel flanelowa240081
Prześcieradło 200×2201900brak widoczności3↑↑
Pościel flanelowa 200 x 2201600brak widoczności2↑↑
Sklep z pościelą1300113
Pościele satynowe 160×2001300brak widoczności6↑↑
Kołdra letnia 200 x 2201300brak widoczności2↑↑
Narzuta na łóżko 140×2001000brak widoczności4↑↑
Kołdry letnie 160×200880brak widoczności6↑↑
kołdry zimowe 200×220880brak widoczności3↑↑
Pościel młodzieżowa 140×200720146
Pościele z flaneli720brak widoczności3↑↑
Hurtownia pościeli59071

Jakie prace wykonaliśmy, aby osiągnąć taki efekt?

Aby osiągnąć zaprezentowane powyżej efekty, skupiliśmy się na szeregu prac pozycjonerskich, obejmujących m.in. odpowiednio zaplanowaną strategię SEO, prace on-site i off-site oraz regularne prowadzenie bloga firmowego. Przebiegały one w ścisłej współpracy między specjalistą ds. SEO a specjalistą ds. contentu, co pozwoliło na integrację planów z wysokiej jakości treściami.

Strategia SEO

Jednym z pierwszych etapów współpracy było stworzenie strategii SEO. Stanowiła ona solidną podstawę kolejnych działań. Postanowiliśmy skupić się w niej na czterech najważniejszych elementach.

  1. Wyeliminowanie problemów, z którymi sklep borykał się w zakresie optymalizacji technicznej i tekstowej – był to jeden z najbardziej istotnych elementów strategii. Cel → lepsza ocena strony przez Google.
  2. Skupienie prac SEO na frazach nawiązujących do tekstyliów domowych – ważne było określenie priorytetowych dla branży słów kluczowych. Cel → zwiększenie konkurencyjności.
  3. Rozbudowa i rozszerzenie drzewa kategorii o dodatkowe podkategorie nawiązujące do tekstyliów domowych – głównym zadaniem było uporządkowanie istniejących kategorii oraz dodanie nowych. Cel → dopasowanie kategorii do intencji fraz kluczowych.
  4. Praca nad blogiem firmowym – skupienie się na tworzeniu artykułów blogowych zgodnie z zasadą E-E-A-T. Cel → dostarczenie potencjalnemu klientowi eksperckich informacji oraz przykładów produktów ze sklepu KARO nawiązujących do tematu. 

Prace on-site

Strategia stała się bazą, od której naturalnie przeszliśmy do prac on-site. Obejmowały one wiele zadań związanych z optymalizację techniczną i tekstową.

Od strony optymalizacji tekstowej zajęliśmy się:

  • wyeliminowaniem krótkich opisów kategorii, które mogły być uznane za tzw. “thin content” – było to jedno z kluczowych zadań, dzięki któremu każda z kategorii, na którą kierowaliśmy słowa kluczowe, zyskała nowy, rozbudowany opis wraz z pełną optymalizacją SEO;
  • optymalizacją meta tagów: title i description;
  • rozbudową drzewa kategorii poprzez dodanie podkategorii ofertowych rozszerzających kategorię główną, np. Kołdry 140×200, Kołdry 160×200, Pościel 160×200 – sklep zyskał widoczność na kolejne frazy kluczowe za sprawą nowych relewantnych podkategorii. 

Od strony optymalizacji technicznej wykonaliśmy:

  • optymalizację adresów URL z nastawieniem na rozbudowę słów kluczowych long tail w strukturze adresu URL;
  • wdrożenie nawigacji okruszkowej dla wersji mobilnej sklepu;
  • poprawienie adresów kanonicznych dla bloga;
  • uzupełnienie brakujących znaczników schema.org przewidzianych dla produktów;
  • optymalizację zdjęć pod kątem ALTów, formatu (zmiana na WebP) oraz wagi;
  • optymalizację struktury nagłówków Hx na stronie głównej, karcie kategorii, karcie produktu oraz karcie bloga;
  • optymalizację wskaźników Core Web Vitals;
  • weryfikację i naprawę błędów w indeksowaniu sklepu oraz optymalizację crawl budget. 

Prace off-site

W pracach off-site skupiliśmy się na działaniach obejmujących link building. Celem było pozyskanie linków z:

  • social mediów,
  • artykułów sponsorowanych z nastawieniem na domeny powiązane tematycznie,
  • artykułów typowo blogowych,
  • profili i katalogów.

W celu zróżnicowania anchorów w całym procesie linkowania postawiliśmy na anchory EML, brandowe i URL w formie mieszanej. Linkowanie było skierowane przede wszystkim na kategorie (na nie kierowały słowa kluczowe, które przyjęliśmy w strategii SEO), ale obejmowało także linki na stronę główną czy nawet artykuły blogowe. 

Prowadzenie bloga

Ważnym elementem działań SEO było prowadzenie bloga firmowego. Pierwsza analiza pokazała, że w momencie rozpoczęcia współpracy nie był on widoczny na podstawowe blogowe słowa kluczowe związane z branżą. Zajęliśmy się więc przygotowaniem content planu z tematami generycznymi. Celem było nie tylko zwiększenie widoczności bloga w wynikach organicznych, ale również dostarczenie przychodów. Dodatkowo wiele artykułów blogowych wykorzystaliśmy ponownie w innych kanałach, np. w social mediach czy e-mail marketingu.

Regularne prace blogowe obejmowały:

  • przygotowywanie słów kluczowych, 
  • przygotowywanie tematów (evergreen content oraz sezonowe publikacje),
  • pisanie artykułów,
  • publikację artykułów i ich optymalizację pod kątem SEO,
  • rozbudowę linkowania wewnętrznego – poprzez linkowanie do produktów oraz do kategorii ofertowych. 

Dodatkowe prace dotyczące bloga firmowego

Poza planowaniem, tworzeniem i publikowaniem artykułów wykonaliśmy kilka dodatkowych prac. Sam blog rozbudowaliśmy o nowe moduły wyświetlające się na karcie bloga, tj. Polecane produkty oraz Inne artykuły blogowe. Zadaniem tych dodatków było zwiększenie zainteresowania asortymentem wśród potencjalnych klientów, budowanie pozycji eksperta oraz wydłużenie czasu przebywania na stronie.

Przygotowaliśmy również moduł prezentujący artykuły w kategoriach produktowych – Powiązane artykuły z bloga. Były one dopasowywane tematycznie. Przykładowo w kategorii Pościel wyświetlaliśmy artykuły dotyczące prania pościeli czy wyboru odpowiedniego materiału pościeli. To pozwoliło generować dodatkowy ruch na konkretne artykuły i budować zaufanie do marki poprzez eksperckie treści.

Przychody wygenerowane przez bloga firmowego

Dzięki regularnemu prowadzeniu bloga firmowego udało się nam nie tylko poprawić jego widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania, ale także zwiększyć przychody.

Zrzut z Google Analytics prezentujący przychody wygenerowane przez bloga sklepu

Artykuły opublikowane na blogu stały się źródłem przychodów o wartości ok. 3000 zł miesięcznie. 

Istotny element publikacji stanowiło prezentowanie polecanych produktów, których zadaniem było skrócenie ścieżki zakupowej. Dzięki temu użytkownicy zyskali możliwość wygodnego i szybkiego zamówienia pasujących produktów, bez konieczności samodzielnego szukania ich na stronie.

Podsumowanie

Precyzyjnie zaplanowana strategia SEO, prace on-site i off-site oraz prowadzenie bloga firmowego to najważniejsze elementy, które pozwoliły nam osiągnąć znaczące zmiany w postaci m.in. aż 240% wzrostu w TOP3 dla sklepu z branży tekstyliów i dodatków do domu. Kluczem była dogłębna analiza sytuacji sklepu na początku prac oraz poznanie specyfiki branży. Dzięki tym elementom stworzyliśmy plan działań pozwalający na wyraźną poprawę wyników sklepu.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie
Jak wyprzedziliśmy Empik w Google? Case study dla księgarni internetowej

Jak wyprzedziliśmy Empik w Google? Case study dla księgarni internetowej

Wyszukiwarka Google jest miejscem, w którym bardzo duża część czytelników rozpoczyna poszukiwanie […]

czytaj dalej

Jak w 6 miesięcy zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym o 65,09% prowadząc sezonowe działania SEO?

Jak w 6 miesięcy zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym o 65,09% prowadząc sezonowe działania SEO?

Często można spotkać się ze stwierdzeniem, że pozycjonowanie stron i sklepów www to proces długotrwały. Taka teza jest jak najbardziej właściwa i trafna. Jednak, co w sytuacji gdy nasz sklep działa w branży sezonowej, a efekty z prac SEO muszą zostać osiągnięte w możliwie jak najkrótszym czasie? Wówczas warto zdecydować się na pozycjonowanie sezonowe, którego elementy opisaliśmy na podstawie współpracy z Klientem prowadzącym sklep internetowy e-choinki.pl.

czytaj dalej

Sklep z plecakami – wzrost sprzedaży o 98,92% – jak osiągnęliśmy takie efekty w SEO?

Sklep z plecakami – wzrost sprzedaży o 98,92% – jak osiągnęliśmy takie efekty w SEO?

Czy lipiec i sierpień może kojarzyć się jedynie z wakacjami i odpoczynkiem? Zdecydowanie nie! Dla nas, to okres, w którym sprawdzamy efekty całorocznych prac SEO, dla Klientów mających w tym czasie szczyt sezonu. Jednym z nich jest internetowy sklep z plecakami sprzedający artykuły i akcesoria szkolne. “Wywołani do szkolnej tablicy” przedstawiamy efekty prac w postaci wzrostu sprzedaży o 98,92%, ruchu organicznego o 84,15% i wzrostu pozycji do TOP5.

czytaj dalej

Pozycjonowanie sklepu Shoper – porady optymalizacyjne i efekty SEO

Pozycjonowanie sklepu Shoper – porady optymalizacyjne i efekty SEO

Shoper to jedno z najpopularniejszych i najczęściej wybieranych rodzajów oprogramowania dla sklepów internetowych. Z jego pomocą prowadzenie własnego biznesu online staje się niezwykle proste. Platforma obsługuje bowiem cały proces zakupowy od A do Z. Jej konfiguracja jest niezwykle intuicyjna. Aby jednak strona mogła przynosić zyski i znajdować się na wysokich wynikach wyszukiwania, należy wiedzieć, jak zadbać o odpowiednie pozycjonowanie sklepu Shoper. Jeśli chcesz się tego dowiedzieć, zapraszamy do lektury artykułu. Zdradzimy w nim najważniejsze wskazówki, a także pokażemy, jakich efektów możesz się spodziewać! 

czytaj dalej

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Po zmianie agencji na firmę INTLE bardzo szybko odczułem około 30% wzrost sprzedaży oraz zdecydowaną poprawę w jakości obsługi klienta.
Na zdecydowany plus:

- Bardzo łatwy kontakt bezpośrednio z wyjątkowo kompetentnym właścicelem, Panem Łukaszem
- Nasz sklep internetowy jest pod pełną opieką i nie ma rzeczy niemożliwych do wykonania
- Wszystkie dodatkowe zlecone prace są za każdym razem bardzo sprawnie wykonywanev - Profesjonalne podejście i nastawienie na ciągłe wzrosty sprzedaży
- Szczegółowe comiesięczne raporty z wykonywanych prac

Opinia marki Major&Maker o Agencji interaktywnej INTLE

Bartosz Perzyński

Rzetelna firma, polecam współpracę z Panem Łukaszem. Korzystam z usług Pana Łukasza od 2011 roku. Zaczęło się od stworzenia strony www I pozycjonowanie. Bardzo dobre rezultaty pozycjonowania dość szybko i nie za miliony co wpłynęło na decyzję o wieloletniej współpracy. Wystko można załatwić telefonicznie lub meilowo. Kontakt i reakcja na prośby na poziomie wzorowym.
Dziękuję Panie Łukaszu ! :)

Opinia Piotra Kamińskiego o Agencji interaktywnej INTLE

Piotr Kamiński

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Firma Intle zasługuje na dwie nagrody - jedna za obsługę, druga za skuteczność! Po czterech latach współpracy z Intle mój podupadający niegdyś sklep internetowy stał się jednym z wiodących i najbardziej rozpoznawalnych na rynku! Brawo!

e-choinki.pl - opinia o współpracy

e-choinki.pl

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Polecam agencję Intle jako rzetelnego partnera biznesowego, profesjonalnie podchodzącego do współpracy!

Kancelaria Grabowski - opinia o współpracy

Kancelaria Grabowski

Kompleksową opiekę specjalistów w INTLE oceniam bardzo pozytywnie, wyniki dużo lepsze niż w poprzedniej agencji. Dyspozycyjność i szybko załatwiane tematy. Takiej obsługi życzę każdemu.

Grzegorz Janicki

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

INTLE jest przykładem na to jak od A do Z zająć się klientem i elastycznie reagować na jego potrzeby. Rzetelna analiza rynku i przygotowany perfekcyjnie plan działania wywarł na mnie bardzo duże wrażenie. Myślę, że nasza współpraca będzie się rozwijać przez długie lata :)

Opinia marki mieszkanie.com o Agencji interaktywnej INTLE

Katarzyna Sonik

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Miejsce doskonałe na indywidualne konsultacje odnośnie własnego biznesu. Spotkanie z przedstawicielem pozwoliło zrozumieć mi, jak osiągnąć większe zyski ze sprzedaży moich produktów, pomysły na rozbudowanie biznesu, również pomoc w budowie strony internetowej. Doskonały kontakt z przedstawicielem, również w sprawie komunikacji wizualnej produktów w mediach społecznościowych. Polecam w 100%.

Zuzanna Sindak

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

INTLE to firma, która zdecydowanie zasługuje na najwyższą ocenę! Skorzystałem z ich usług przy projektowaniu strony internetowej dla mojego biznesu i jestem absolutnie zachwycony efektami. Profesjonalne podejście, kreatywne pomysły i dbałość o każdy detal sprawiły, że strona nie tylko wygląda świetnie, ale również działa bez zarzutu. Komunikacja z zespołem była na najwyższym poziomie - szybko odpowiadali na moje pytania i sugestie, a wszelkie poprawki były wprowadzane niemal natychmiastowo. Polecam INTLE każdemu, kto szuka rzetelnych i utalentowanych specjalistów w dziedzinie web designu!

Opinia KURO dla INTLE

Michał Mazurek

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Solidna firma. Nie jest to typowe korpo, nastawione tylko na "łupanie" klienta. Bardzo indywidualne podejście. Najważniejsze, że są efektywni. Polecam! Branża Beauty

Opinia Perfect Studio dla INTLE

Piotr Kaczałko

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Polecam współpracę z firmą INTLE. Bardzo dobra komunikacja. Zrozumienie potrzeb klienta. Realizacja założeń. Sukcesywny rozwój. Przejrzysty system raportowania i monitoringu. Jasny podział zadań w obrębie zespołu.

Michał Szymczykiewicz

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Świetne podejście do klienta, słuchanie i analiza potrzeb sprawiają, e kampania reklamowa dała oczekiwane efekty. Polecam.

Opinia Studio Pięknego Ciała dla INTLE

Michalina Grochowska

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman

Szybko, sprawnie, elastycznie. Rozbudowany zakres usług, profesjonalizm i doradztwo w razie potrzeby :) dziękuję za pomoc w rozpromowaniu mojego biznesu :)

Opinia Balaton dla INTLE

Paulina Pawlik