Aktualizacja: 17 października 2025

Skuteczna kampania SEO wymaga uwzględnienia wielu elementów. Muszą być dostosowane nie tylko do obowiązujących zasad pozycjonerskich, ale i specyfiki konkretnej branży. Łącząc wszystkie te czynniki, dla klienta posiadającego sklep z tekstyliami i dodatkami do domu osiągnęliśmy aż 240% wzrostu w TOP3. To efekt prawie 5-letniej współpracy trwającej od maja 2020 roku do kwietnia 2025 roku. Czytaj dalej, aby poznać nie tylko dokładne wyniki, ale także zakres prac, które przyniosły aż tak wysoką skuteczność.
Kampania SEO przeprowadzona dla sklepu z tekstyliami i dodatkami domowymi przyniosła efekty w postaci poprawy ogólnej widoczności sklepu na słowa kluczowe. Ważnym elementem współpracy była oczywiście nieustanna praca nad widocznością na istotne frazy związane z tekstyliami domowymi. Dzięki temu w TOP10 pojawiło się wiele fraz, na które wcześniej sklep w ogóle nie był widoczny.

| Słowo kluczowe | Potencjał (mies.) | Początek | Koniec | Trend |
|---|---|---|---|---|
| Kołdry 160×200 | 12100 | brak widoczności | 3 | ↑↑ |
| Prześcieradła z gumką | 6600 | brak widoczności | 1 | ↑↑ |
| Pościel 160×200 bawełna | 4400 | brak widoczności | 4 | ↑↑ |
| Pościel 160×200 bawełniana | 4400 | brak widoczności | 4 | ↑↑ |
| Pościel bawełna 200×220 | 3600 | brak widoczności | 7 | ↑↑ |
| Narzuta na łóżko 220×240 | 2900 | brak widoczności | 5 | ↑↑ |
| Prześcieradła 90×200 | 2900 | brak widoczności | 1 | ↑↑ |
| Prześcieradła 180×200 | 2900 | 4 | 3 | ↑ |
| Koce polarowe | 2900 | 10 | 3 | ↑ |
| Pościel 100×135 | 2900 | brak widoczności | 3 | ↑↑ |
| Prześcieradła bez gumki | 2900 | brak widoczności | 5 | ↑↑ |
| Narzuta na fotel | 2900 | brak widoczności | 4 | ↑↑ |
| prześcieradło bez gumki | 2900 | brak widoczności | 3 | ↑↑ |
| Pościel flanelowa | 2400 | 8 | 1 | ↑ |
| Prześcieradło 200×220 | 1900 | brak widoczności | 3 | ↑↑ |
| Pościel flanelowa 200 x 220 | 1600 | brak widoczności | 2 | ↑↑ |
| Sklep z pościelą | 1300 | 11 | 3 | ↑ |
| Pościele satynowe 160×200 | 1300 | brak widoczności | 6 | ↑↑ |
| Kołdra letnia 200 x 220 | 1300 | brak widoczności | 2 | ↑↑ |
| Narzuta na łóżko 140×200 | 1000 | brak widoczności | 4 | ↑↑ |
| Kołdry letnie 160×200 | 880 | brak widoczności | 6 | ↑↑ |
| kołdry zimowe 200×220 | 880 | brak widoczności | 3 | ↑↑ |
| Pościel młodzieżowa 140×200 | 720 | 14 | 6 | ↑ |
| Pościele z flaneli | 720 | brak widoczności | 3 | ↑↑ |
| Hurtownia pościeli | 590 | 7 | 1 | ↑ |
Aby osiągnąć zaprezentowane powyżej efekty, skupiliśmy się na szeregu prac pozycjonerskich, obejmujących m.in. odpowiednio zaplanowaną strategię SEO, prace on-site i off-site oraz regularne prowadzenie bloga firmowego. Przebiegały one w ścisłej współpracy między specjalistą ds. SEO a specjalistą ds. contentu, co pozwoliło na integrację planów z wysokiej jakości treściami.
Jednym z pierwszych etapów współpracy było stworzenie strategii SEO. Stanowiła ona solidną podstawę kolejnych działań. Postanowiliśmy skupić się w niej na czterech najważniejszych elementach.
Strategia stała się bazą, od której naturalnie przeszliśmy do prac on-site. Obejmowały one wiele zadań związanych z optymalizację techniczną i tekstową.
Od strony optymalizacji tekstowej zajęliśmy się:
Od strony optymalizacji technicznej wykonaliśmy:
W pracach off-site skupiliśmy się na działaniach obejmujących link building. Celem było pozyskanie linków z:
W celu zróżnicowania anchorów w całym procesie linkowania postawiliśmy na anchory EML, brandowe i URL w formie mieszanej. Linkowanie było skierowane przede wszystkim na kategorie (na nie kierowały słowa kluczowe, które przyjęliśmy w strategii SEO), ale obejmowało także linki na stronę główną czy nawet artykuły blogowe.
Ważnym elementem działań SEO było prowadzenie bloga firmowego. Pierwsza analiza pokazała, że w momencie rozpoczęcia współpracy nie był on widoczny na podstawowe blogowe słowa kluczowe związane z branżą. Zajęliśmy się więc przygotowaniem content planu z tematami generycznymi. Celem było nie tylko zwiększenie widoczności bloga w wynikach organicznych, ale również dostarczenie przychodów. Dodatkowo wiele artykułów blogowych wykorzystaliśmy ponownie w innych kanałach, np. w social mediach czy e-mail marketingu.
Regularne prace blogowe obejmowały:
Poza planowaniem, tworzeniem i publikowaniem artykułów wykonaliśmy kilka dodatkowych prac. Sam blog rozbudowaliśmy o nowe moduły wyświetlające się na karcie bloga, tj. Polecane produkty oraz Inne artykuły blogowe. Zadaniem tych dodatków było zwiększenie zainteresowania asortymentem wśród potencjalnych klientów, budowanie pozycji eksperta oraz wydłużenie czasu przebywania na stronie.
Przygotowaliśmy również moduł prezentujący artykuły w kategoriach produktowych – Powiązane artykuły z bloga. Były one dopasowywane tematycznie. Przykładowo w kategorii Pościel wyświetlaliśmy artykuły dotyczące prania pościeli czy wyboru odpowiedniego materiału pościeli. To pozwoliło generować dodatkowy ruch na konkretne artykuły i budować zaufanie do marki poprzez eksperckie treści.
Dzięki regularnemu prowadzeniu bloga firmowego udało się nam nie tylko poprawić jego widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania, ale także zwiększyć przychody.

Artykuły opublikowane na blogu stały się źródłem przychodów o wartości ok. 3000 zł miesięcznie.
Istotny element publikacji stanowiło prezentowanie polecanych produktów, których zadaniem było skrócenie ścieżki zakupowej. Dzięki temu użytkownicy zyskali możliwość wygodnego i szybkiego zamówienia pasujących produktów, bez konieczności samodzielnego szukania ich na stronie.
Precyzyjnie zaplanowana strategia SEO, prace on-site i off-site oraz prowadzenie bloga firmowego to najważniejsze elementy, które pozwoliły nam osiągnąć znaczące zmiany w postaci m.in. aż 240% wzrostu w TOP3 dla sklepu z branży tekstyliów i dodatków do domu. Kluczem była dogłębna analiza sytuacji sklepu na początku prac oraz poznanie specyfiki branży. Dzięki tym elementom stworzyliśmy plan działań pozwalający na wyraźną poprawę wyników sklepu.

Wyszukiwarka Google jest miejscem, w którym bardzo duża część czytelników rozpoczyna poszukiwanie […]

Często można spotkać się ze stwierdzeniem, że pozycjonowanie stron i sklepów www to proces długotrwały. Taka teza jest jak najbardziej właściwa i trafna. Jednak, co w sytuacji gdy nasz sklep działa w branży sezonowej, a efekty z prac SEO muszą zostać osiągnięte w możliwie jak najkrótszym czasie? Wówczas warto zdecydować się na pozycjonowanie sezonowe, którego elementy opisaliśmy na podstawie współpracy z Klientem prowadzącym sklep internetowy e-choinki.pl.

Czy lipiec i sierpień może kojarzyć się jedynie z wakacjami i odpoczynkiem? Zdecydowanie nie! Dla nas, to okres, w którym sprawdzamy efekty całorocznych prac SEO, dla Klientów mających w tym czasie szczyt sezonu. Jednym z nich jest internetowy sklep z plecakami sprzedający artykuły i akcesoria szkolne. “Wywołani do szkolnej tablicy” przedstawiamy efekty prac w postaci wzrostu sprzedaży o 98,92%, ruchu organicznego o 84,15% i wzrostu pozycji do TOP5.

Shoper to jedno z najpopularniejszych i najczęściej wybieranych rodzajów oprogramowania dla sklepów internetowych. Z jego pomocą prowadzenie własnego biznesu online staje się niezwykle proste. Platforma obsługuje bowiem cały proces zakupowy od A do Z. Jej konfiguracja jest niezwykle intuicyjna. Aby jednak strona mogła przynosić zyski i znajdować się na wysokich wynikach wyszukiwania, należy wiedzieć, jak zadbać o odpowiednie pozycjonowanie sklepu Shoper. Jeśli chcesz się tego dowiedzieć, zapraszamy do lektury artykułu. Zdradzimy w nim najważniejsze wskazówki, a także pokażemy, jakich efektów możesz się spodziewać!
Co mówią o nas klienci