Banner blindness jedna z przyczyn, dla których warto inwestować w content marketing.

28 sierpnia 2014

|Prowadzenie bloga firmowego|Banner blindness jedna z przyczyn, dla których warto inwestować w content marketing.
Banner blindness jedna z przyczyn, dla których warto inwestować w content marketing.

Reklama z roku na rok traci na skuteczności. Nachalne oferty, przeładowane efektami bannery, atakujące zewsząd plakaty, załączające się samoistnie filmiki sprawiają, że odbiorca przestaje reagować. Staje się ślepy i głuchy na zabiegi twórców reklam, a jego wzrok omija wszystko, co choćby trochę przypomina reklamę. Co w takiej sytuacji zrobić, by informacje o naszym produkcie dotarły do klientów?

Niewidoczne banery

Reakcje internautów, a raczej ich brak, na zamieszczane w sieci oferty reklamowe mają swoją nazwę. To tzw. banner blindness (ślepota banerowa). Termin został ukuty przez Jana Panero Benwaya i Davida M. Lane’a i był efektem przeprowadzonych przez nich testów użyteczności witryn. Co ważne, ich badania zaprzeczyły obiegowej opinii, zgodnie z którą im większy i bardziej kolorowy jest element, tym większe prawdopodobieństwo, że internauta go zobaczy.

Kind hält sich die Augen zu

Testy zapoczątkowane przez Benwaya i Lane’a kontynuowali Pagendarm i Schaumburg, którzy postanowili wyjaśnić przyczynę zjawiska. Zdaniem badaczy banerowa ślepota jest wynikiem tego, w jaki sposób internauci poszukują informacji. A robią to dwojako: albo mają jasno określony cel i skupiają się wyłącznie na nim, albo po prostu przeglądają jedną stronę za drugą. Grupa pierwsza faktycznie całkowicie ignoruje pojawiające się banery, gdyż przeszkadzają one w osiągnięciu celu. Grupa druga jest bardziej podatna na zamieszczane w sieci reklamy.

Content marketing, czyli lek na ślepotę

Postępująca ślepota internautów zmusiła specjalistów do poszukiwania nowych narzędzi marketingowych, które wspierałyby pozyskiwanie klientów i pomagały budować wizerunek marki. Jedną z takich metod jest content markenting, czyli unikatowe, wartościowe i angażujące treści, jakie dana firma zamieszcza w sieci. Ich celem jest zbudowanie długofalowej relacji z obecnym klientem oraz pozyskanie nowego.

Content marketing ma obecnie różne formy. Może to być artykuł w strefie wiedzy lub na blogu, newsletter, wpisy zamieszczane w Social Mediach, materiał video. Tym co powinno go wyróżniać, bez względu na formę jest:

  • wartość merytoryczna – dobry tekst powinien przekazywać informacje, które bardzo trudno znaleźć w innych miejscach,
  • przydatność – wartościowy content powinien odpowiadać na pytania klienta, rozwiewać jego wątpliwości, służyć mu radą,
  • interesująca treść – liczby, dane są mało ciekawe i trudno je zapamiętać, lepiej postawić na treść dowcipną lub nieco kontrowersyjną, bo taką internauci dzielą się najchętniej z innymi.

Co ważne, treść powinna być napisana językiem zrozumiałym dla odbiorcy i odpowiednio sformatowana (nagłówki, wypunktowania, pogrubienia).

Dlaczego warto inwestować w content marketing?

W przeciwieństwie do nachalnej reklamy, która atakuje klienta, dobry content nie musi się narzucać, promować, bo internauta sam go odnajduje.

Interesujące treści działają wirusowo. Nie musimy martwić się o pozyskiwanie linków, bo internauci sami chętnie zamieszczają linki do wartościowych stron. W ten sposób zyskujemy darmową reklamę.

Buduje pozycję marki w sieci jako eksperta. Unikatowe i bogate w informacje teksty to dowód na to, że marka zna się na tym, co robi. Jeśli internauta skorzysta z naszych porad i uzna je za przydatne, gdy będzie na etapie robienia zakupów, z pewnością wybierze firmę, której ufa i która chętne dzieli się swoją wiedzą.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

W lewo
W prawo

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman