16 listopada 2015
Dane na koncie Analytics łatwo jest błędnie zinterpretować ze względu na wiele podobnych określeń występujących w różnych raportach. Przykładowo istnieje zasadnicza różnica między kliknięciami (np. w raportach AdWords) a sesjami (np. w raportach Odbiorcy). Kolumna Kliknięcia w raportach wskazuje, ile razy reklamy zostały kliknięte przez użytkowników, a Sesje pokazują liczbę unikalnych sesji zainicjowanych przez użytkowników. Liczby te mogą się nie pokrywać z kilku powodów, które wyjaśnimy w tym artykule.
27 stycznia 2015
Jeśli Twoje działania w sieci mają być skuteczne, musisz dysponować narzędziami, które pozwolą Ci je zmierzyć i zważyć. Z czego warto korzystać?
20 października 2014
Próbowałeś kiedyś policzyć firmy, które są Twoją konkurencją? Zapewne nie, bo jest ich tak dużo. Wyobraź sobie teraz, że klient siada przed komputerem, wstukuje hasło, które go interesuje i szuka. Może wybrać Ciebie, o ile jesteś na którejś z pierwszych pozycji, może zajrzeć do konkurencji. I właśnie dlatego nie wolno Ci czekać na ten moment. Musisz przemówić do swojego potencjalnego klienta jeszcze zanim podejmie decyzję dotyczącą kupna.
14 października 2014
Znasz marki Apple, Coca-Cola i Milka? Na pewno. Najprawdopodobniej niejednokrotnie piłeś napój w szklanej butelce i zajadałeś się czekoladą w fioletowym opakowaniu. Być może masz też w domu laptopa czy tablet z charakterystycznym znaczkiem w kształcie ugryzionego jabłka. Ale czy zastanawiałeś się kiedyś dlaczego Apple odniosło taki sukces? Albo dlaczego klient mając do wyboru kilka rodzajów napoju, najprawdopodobniej sięgnie po Coca-Colę? Odpowiedź jest prosta – marki te oprócz dobrego produktu stworzyły swój mit.
07 października 2014
Nie od dziś wiadomo, że w procesie kupowania nie zawsze chodzi o logikę i przemawiające do rozumu argumenty. A w zasadzie nigdy nie chodzi tylko o nie. Oczywiście są klienci dla których liczą się przede wszystkim liczby, dane, fakty. Ale szerokie grono konsumentów swoje zakupowe decyzje podejmuje w oparciu o impuls, emocje. Nie wybiera tylko zalet konkretnego produktu, ale też wartości, które się za nim kryją. I choćby dlatego warto stworzyć w swojej firmie historię.
28 września 2014
Kim jest Twój klient docelowy? Jakie wartości są dla niego najważniejsze? – to jedne z najważniejszych pytań pojawiających się w briefie. Osoby zgłaszające się po pomoc do agencji interaktywnej niestety bardzo często traktują ten punkt po macoszemu. To błąd, gdyż zaprojektowanie komunikacji marki pod kątem grupy docelowej jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu.
12 sierpnia 2014
Planując promocję firmy lub produktu wybierać możemy między tradycyjnymi agencjami reklamowymi a agencjami interaktywnymi, ATL-owymi czy full service. Jeśli nastawiamy się na reklamę w sieci i pozyskiwanie klientów tą drogą, warto podjąć współpracę z agencją, która oferuje naprawdę szeroki wachlarz możliwości. Czym zajmie się dla nas agencja interaktywna? I kto będzie odpowiadał za realizację poszczególnych zadań?
28 lipca 2014
Wiedzy na dany temat poszukiwać można na różne sposoby. Czasami prowadzimy działania przypadkowe, mając nadzieję, że uda nam się trafić na coś cennego. Czasem kierujemy się opinią znajomych, znanym nazwiskiem lub innymi czynnikami. Co i kogo czytać i słuchać w przypadku marketingu internetowego?
03 lipca 2014
Stworzenie tożsamości marki i dbanie o jej pozytywny wizerunek w oczach odbiorców to bardzo ważne aspekty działalności biznesowej. O ile jednak na pierwszą kwestię firma ma całkowity wpływ, o tyle w przypadku drugiej ostateczne słowo należy do klientów i odbiorców. Czym różni się tożsamość od wizerunku? Jak je budować?
15 maja 2014
Żyjemy w czasach rewolucji w metodach komunikowania się z klientem. W teorii oznacza to przejście od outbound marketingu do inbound marketingu. W praktyce porzucenie tradycyjnych chwytów służących pozyskaniu klienta i zastąpienie ich działaniami, które ortodoksyjny marketingowiec uznałby za mocno wywrotowe.
Co mówią o nas klienci