7 ważnych elementów na stronie internetowej

04 grudnia 2014

|Bez kategorii|7 ważnych elementów na stronie internetowej
7 ważnych elementów na stronie internetowej

Zastanawiasz się, dlaczego z niektórych stron, choć są efektowne wizualnie i bogate w informacje, klienci uciekają po kilku sekundach? A inne, mimo prostej szaty graficznej i minimalnej ilości treści, cieszą się wielkim powodzeniem? Odpowiadamy: te pierwsze zapomniały o najważniejszych elementach, które powinny znaleźć się na stronie internetowej. Co to za elementy?

Logo i nazwa

To absolutna podstawa, najważniejszy element strony. Kiedy wchodzimy na witrynę od razu powinniśmy wiedzieć, gdzie jesteśmy i czego możemy oczekiwać. Nazwa firmy wraz z hasłowym opisem działalności (producent elementów stalowych, kwiaciarnia, dystrybutor maszyn rolniczych itd.) w sekundę odpowiedzą na pierwsze i najważniejsze pytanie klienta: w czym ta strona może mi pomóc?

Do zapamiętania: logo i nazwę umieszczamy w najważniejszym miejscu na stronie, czyli w lewym górnym rogu.

designer drawing website development wireframe

Kontakt

Klienci często zaglądają na stronę firmy, którą już dobrze znają. Po co? Bo chcą zamówić tort i potrzebują numeru telefonu do cukierni. Bez informacji kontaktowych strona jest w zasadzie bezużyteczna.
O czym warto pamiętać? Na stronie głównej (w prawym górnym rogu) powinien się znaleźć telefon kontaktowy. Miejsce na szczegóły (mail, telefony do różnych działów, adres) jest w zakładce Kontakt.

Slider

Witryna firmowa ma najczęściej charakter wizerunkowy (w końcu za sprzedaż odpowiada e-sklep czy sklep stacjonarny). Na stronie głównej powinien zatem znaleźć się element, który przyciągnie wzrok, ale też – gdy uwaga zostanie skupiona – przekona rozum. Idealnym połączeniem obu tych elementów jest slider z hasłami.

Użyteczna nawigacja

Dobrze zaprojektowana nawigacja, czyli menu i inne przyciski, które pozwalają nam się poruszać po kolejnych podstronach, jest niezwykle ważna. To ona ma bowiem pomóc klientowi w osiągnięciu zamierzonego celu (dokonaniu zakupu, znalezieniu informacji) w najszybszy, najprostszy i najprzyjemniejszy sposób.

O czym w tym wypadku pamiętać?

  • Jeśli decydujesz się umieścić na stronie jakiś przycisk, to zawsze musi on do czegoś prowadzić.
  • Ilość podstron, a tym samym kliknięć, które klient musi wykonać, by dotrzeć do celu, powinna być ograniczona do niezbędnego minimum.

Stopka

Po co mi stopka skoro mam już menu górne? Odpowiedź jest bardzo prosta: jeśli w menu umieścimy zbyt wiele przycisków, stanie się ono nieczytelne. A przecież gdy serwis jest rozbudowany, przyciski trzeba gdzieś umieścić. W stopce znajdzie się miejsce i na rozbudowane menu, odnośniki do Facebooka czy Twittera, regulamin, informacje o płatnościach i dostawie (w przypadku sklepu), pełne dane kontaktowe oraz przycisk powrotu do góry strony.

Treść

Nawet najlepiej zaprojektowana strona na nic się nie zda, jeśli nie będzie na niej wartościowej treści. W przypadku witryny firmowej powinny to być informacje dotyczące oferty, opis korzyści dla klienta, opis firmy, współpraca krok po kroku czy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Odnośniki do mediów społecznościowych

Strona firmy, która działa w wielu kanałach nie może być elementem wyizolowanym. Jeśli zatem masz fanpage na Facebooku, konto na Google+ czy Instagramie, pamiętaj, by na stronie umieścić odpowiednie odnośniki.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman