7 sposobów na promocję bloga firmowego

11 lutego 2015

|Prowadzenie bloga firmowego|7 sposobów na promocję bloga firmowego
7 sposobów na promocję bloga firmowego

Posiadasz cenną, fachową wiedzę i dzielisz się nią na swoim blogu firmowym. Niestety, niewiele osób o tym wie. W jaki sposób to zmienić? Dzięki odpowiedniej promocji bloga.

1. Oferuj możliwość subskrypcji przez maila lub RSS

Możesz wierzyć lub nie, ale nawet najwierniejszy czytelnik nie będzie codziennie zaglądał na Twojego bloga, by sprawdzić, czy pojawił się na nim jakiś nowy artykuł. Warto zatem, byś przypominał mu o sobie za każdym razem, gdy napiszesz coś, co może go zainteresować. W ten sposób wyrobisz w swoim czytelniku pewien nawyk i zbudujesz z nim więź.
Najprostszym sposobem na informowanie czytelnika o pojawieniu się nowych treści na blogu jest newsletter. By móc wysłać klientowi wiadomość, musisz mieć jego maila. Zdobędziesz go, oferując na swoim blogu możliwość subskrypcji. Opcję tę najlepiej zamieścić w pasku bocznym, który rozwija się po najechaniu myszką lub też w boxie typu pop out, wyskakującym zaraz po otwarciu danej strony.

2. Reaguj na komentarze

Jeżeli czytelnicy mają zaglądać na Twojego bloga i angażować się w to, co się na nim dzieje, Ty również musisz włączać się do dyskusji. Reaguj na ich komentarze: rozwiń myśl, jeśli coś jest dla nich niejasne, podpowiadaj, podsuwaj linki, które mogą ich zainteresować. Komentarze to źródło cennej wiedzy i najprostszy sposób, by dowiedzieć się, co tak naprawdę interesuje Twoich klientów.

3. Promuj bloga w social mediach

Spokojnie. Nie musisz być obecny wszędzie. Sprawdź, gdzie najchętniej spędza swój wolny czas Twój klient i czekaj tam na niego.

4. Udzielaj się na forach

Fora to miejsca pełne potencjalnych klientów. To tutaj najczęściej ludzie pytają o opinie na temat danego produktu, wymieniają się informacjami, szukają porady. Oczywiście udzielanie się na forach nie oznacza, że masz wklejać linka do swojego bloga przy każdej nadarzającej się okazji. Jedyne co możesz w ten sposób zyskać to irytacja członków grupy i ban. Dużo lepszym sposobem jest wyszukiwanie wątków, w których Twoja wiedza może się przydać. Informacja o tym, kim jesteś i jaką firmę reprezentujesz dopisana w Twoim profilu będzie w tym wypadku wystarczająca.

Social Media

5. Dołącz do grup tematycznych

Grupy tematyczne istnieją wszędzie: na Facebooku, w LinkedIn. Warto być w tych miejscach, dyskutować, wyrażać swoją opinię. Z pewnością znajdziesz tam osoby, które docenią Twoją wiedzę.

6. Opublikuj swój artykuł gościnnie na poczytnym blogu

Jeśli napisałeś ciekawy, unikatowy tekst, który dla odbiorcy może okazać się naprawdę cenny, a na Twoim blogu czytelników masz jeszcze niewielu, zamieść go gościnnie na blogu pokrewnym tematycznie. Blog zyska poczytny artykuł, a Ty zyskasz miano specjalisty i nowych czytelników.

7. Wykorzystaj potencjał reklamowy Facebooka

Przygotowałeś naprawdę ciekawy wpis? Zrób wszystko, by dowiedziało się o nim jak najwięcej osób. Przygotuj odpowiedni wpis na Fb z linkiem kierującym na Twój blog i promuj go przy pomocy reklamy.

Bonus
Zadbaj o dobrą prasę

Zostań ekspertem na tematycznym portalu lub też osobą, która pomaga dziennikarzom w pisaniu artykułów. Twoje imię i nazwisko w prasie, a Ty w roli eksperta to wymarzona reklama dla Twojego bloga.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman