6 zasad użytecznego sklepu internetowego

03 lutego 2016

|Projektowanie sklepów - UX, Design, Treści, Logo|6 zasad użytecznego sklepu internetowego
6 zasad użytecznego sklepu internetowego

Odsetek klientów, którzy porzucają swoje koszyki podczas zakupów w sklepie internetowym wynosi ponad 60%. Zgodnie z badaniami winę za taki stan rzeczy ponoszą przede wszystkim błędy w zakresie użyteczności. Jak ich uniknąć? Co zrobić, by zakupy u nas były dla klientów przyjemne, proste i wygodne?

1. Dopracowana architektura informacji

Dobrze zaplanowana nawigacja to połowa sukcesu. Klient w szybki i prosty sposób powinien móc znaleźć to, czego szuka. Co może w tym wypadku pomóc? Wyodrębnienie działu dla niej i dla niego (w przypadku sklepu odzieżowego), filtry, takie jak szukanie po gatunkach, nowościach, promocjach (w przypadku księgarni), tradycyjna wyszukiwarka (gdy klient dokładnie wie, czego szuka).

2. Schematyczność zamiast oryginalności

W przypadku nawigacji nie warto stawiać na kreatywność. Pod wyszukiwarką umieść zatem przycisk „Szukaj”, a budowę menu rozpocznij od zakładki Produkty (bo przecież to ich szuka w sklepie klient). Nazwy muszą być przejrzyste, czytelne i dobrze znane użytkownikowi. Dzięki nim klient będzie czuł się pewniej i dużo szybciej odnajdzie się na stronie.

3. Responsywność

Liczba klientów, którzy robią zakupy, wykorzystując do tego celu tablet czy smartfon, systematycznie rośnie. Jaki z tego wniosek? Że posiadanie witryny responsywnej, przystosowanej do różnych rozdzielczości, powinno być dziś normą a nie modną funkcjonalnością.

4. Wsparcie na etapie zakupu

Droga, jaka wiedzie od koszyka do kasy musi być maksymalnie uproszczona i nie może pozostawiać żadnych wątpliwości. Jeśli klient nie będzie wiedział, co ma dokładnie zrobić w kolejnym kroku, porzuci koszyk.
Kupując produkt, klient musi odpowiedzieć na szereg pytań: czy kiedykolwiek już tu kupowałem (a jeśli tak, to czy pamiętam login i hasło), czy też jestem tu po raz pierwszy (i sklep nie ma moich danych), czy rejestrować się i kupować po zalogowaniu, czy może wypełnić formularz.
Pomoc ze strony sklepu jest w tym wypadku bardzo istotna. Informacja o możliwości zakupu po rejestracji i poprzez formularz powinna być wyraźnie zaznaczona. Dobrym pomysłem jest możliwość zalogowania się poprzez Facebook. Dzięki temu klient nie musi pamiętać dodatkowego hasła.

5. Ważne drobnostki

Czasem o ostatecznej ocenie klienta potrafią zadecydować drobnostki. Podczas projektowania sklepu z pewnością warto o nich pamiętać. Do elementów tych można zaliczyć: odpowiedni kontrast pomiędzy napisami a tłem, zastosowanie klasycznej, maksymalnie czytelnej czcionki czy migający symbol kursora w aktualnie wypełnianym polu.

6. Ułatwienia

Klienci maja różne ograniczenia. Mogą mieć problemy ze wzrokiem czy z rozróżnianiem kolorów. Projektując stronę, warto pomyśleć o ułatwieniach dla osób słabowidzących czy też daltonistów.

Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.
Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Opinia marki BESIMO o Agencji interaktywnej INTLE

Robert Kornak

Z agencją INTLE współpracujemy od lat na wielu poziomach. Nasz sklep notuje znaczące wzrosty sprzedaży, znacznie większe niż jak byliśmy związani z konkurencyjnymi agencjami SEO. Firma Pana Łukasza jawi się jako rzetelny i pomocny partner w reklamowaniu naszego asortymentu oraz usług. Cenimy sobie wkład, zaangażowanie oraz elastyczność we współpracy. Polecam

Opinia marki Happytime o Agencji interaktywnej INTLE

Łukasz Łukawski

Wzorowa kompleksowa obsługa.
Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Eco&Fit - opinia o współpracy

Mariusz Bernat

Dzięki współpracy z firmą Intle, rozwijamy sprzedaż internetową w dobrym kierunku. Przyczynia się do tego dobra komunikacja i zrozumienie naszych potrzeb. Mamy możliwość realizować poszczególne cele zgodnie z przyjętymi założeniami i weryfikować ich skuteczność poprzez odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych. Cenimy sobie rzetelność i uczciwość naszych partnerów.

karo.waw.pl - opinia o współpracy

karo.waw.pl

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Opinia EKCONCEPT

Ewa Korwin-Winogrodzka

Ale bajer!
Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Opinia o współpracy Angelex

Angelex Kancelaria prawna

Sklep Shoper.
Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry - opinia dla INTLE

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Logos Dystrybucja - Opinia dla INTLE

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

Opinia SOTE dla INTLE

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Agencja interaktywna INTLE - opinia Warmhouse

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Opinia sklepu Miękkie

Sylwia Synowiec

Polecamy!
Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

Opinia 32m2treningu dla Agencji INTLE

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.
Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Sklep Kuchnia Włoska - opinia o INTLE

Anna Wójtowicz

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.
Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Opinia marki PUSZMAN

Team Puszman