5 powodów, dla których warto zainwestować w storytelling | INTLE

5 powodów, dla których warto zainwestować w storytelling

|Analityka i Strategia Marketingowa|5 powodów, dla których warto zainwestować w storytelling

Nie od dziś wiadomo, że w procesie kupowania nie zawsze chodzi o logikę i przemawiające do rozumu argumenty. A w zasadzie nigdy nie chodzi tylko o nie. Oczywiście są klienci dla których liczą się przede wszystkim liczby, dane, fakty. Ale szerokie grono konsumentów swoje zakupowe decyzje podejmuje w oparciu o impuls, emocje. Nie wybiera tylko zalet konkretnego produktu, ale też wartości, które się za nim kryją. I choćby dlatego warto stworzyć w swojej firmie historię.

Powód 1 Ma charakter wirusowy

Co najczęściej opowiadasz znajomym, gdy się widzicie? Jakimi historiami dzielisz się z rodziną wieczorem przy kolacji? Takimi, które zapadły Ci w pamięć, bo były wesołe, szokujące, wzruszające, inspirujące. Romantyczna historia powstania produktu, biografia właściciela spod znaku „od pucybuta do milionera” to opowieści, dzięki którym Twoja marka może stać się przedmiotem dyskusji i zyskać na popularności. Nie wiesz, jak to zrobić? Weź przykład z krakowskiego producenta słodyczy, firmy Wawel. Jednym z flagowych produktów marki jest batonik Danusia. Jak głosi historia, którą można przeczytać na stronie firmy, czekoladowy batonik z nadzieniem był owocem miłości założyciela marki, Adama Piaseckiego do pięknej pracownicy, Danusi. Oczarowany urodą kobiety mistrz cukiernictwa w dowód swojej bezgranicznej miłości postanowił stworzyć baton o wyjątkowej recepturze. I tak powstała Danusia, najbardziej romantyczny łakoć na świecie.

everyone has a story

Powód 2 Daje klientowi poczucie sensu

Każdy z nas czytał w szkole greckie mity i wie, że ich najważniejszym zadaniem było tłumaczenie zjawisk, porządkowanie świata i dawanie ludziom poczucia bezpieczeństwa. Nie inaczej jest dzisiaj. Współczesny konsument codziennie musi zmierzyć się z ilością informacji, których nie jest w stanie przetworzyć. Jego doświadczenie jest fragmentaryczne, a możliwości wyboru wprost nieograniczone. Co gorsza, nie ma nikogo, kto powiedziałby mu, co wybrać i jak żyć. Jeśli więc jako firma zaoferujesz mu kolejną porcję danych i będziesz tylko kolejną z wielu opcji, nie masz co liczyć na to, że zostaniesz zauważony. I że konsument wybierze właśnie Ciebie. Ale ciekawie przyrządzona opowieść to już zupełnie inna historia. Oparta na sprawdzonym schemacie legenda marki, z dobry bohaterem i złym przeciwnikiem nie stawia klienta przed kolejnym wyborem, ale daje mu jasną odpowiedź i pokazuje drogę, którą warto podążać.

Powód 3 Tworzy społeczność, do której klient chce przynależeć

Marketerzy są zgodni: klientowi nie wystarcza już, aby marka zaspokajała jego potrzeby fizyczne i emocjonalne. Dlaczego? Bo ma coraz większe wyrzuty sumienia, że jedynym jego zajęciem staje się konsumowanie, które z kolei przekłada się na pomniejszanie zasobów ważnych surowców i coraz większe zanieczyszczenie środowiska. Firma, która nie tylko sprzedaje produkty czy usługi, ale też oferuje wartości, z którymi klient może się utożsamić i za którymi może chcieć się opowiedzieć, wygrywa dziś w starciu z konkurencją. Warto więc stworzyć historię małej lokalnej firmy walczącej z międzynarodowymi brandami, bo są ludzie, którzy z patriotycznych pobudek będą wspierać lokalnych przedsiębiorców. Warto podkreślać, że odzież produkuje się z bawełny ekologicznej, bo to daje klientom poczucie, że kupując u nas, dbają równocześnie o środowisko. W ten sposób marka staje się symbolem, a klient, wybierając ją, komunikuje, z jakimi wartościami się utożsamia.

Powód 4 Oferuje emocje, które budują więź pomiędzy marką a klientem

Każda silna marka powinna opierać się na solidnej strategii, zbudowanej w oparciu o racjonalne argumenty. By argumenty te mogły dotrzeć do każdego, trzeba je jednak obudować w historię. Opowieść jest prosta, posługuje się znanymi schematami i trafia do każdego, bez względu na wykształcenie, status społeczny, wiek, płeć. Historia właściciela marki, który wywodził się z bardzo ubogiej rodziny, zaczynał od zera i w którego sukces nikt nie wierzył oprócz jego samego to historia bohatera, któremu klient dopinguje. I która rodzi określone emocje, bo przecież każdy z nas zna dziesiątki takich bajek i każdy z nas w dzieciństwie wcielał się w rolę dzielnego rycerza walczącego ze smokiem.

Powód 5 Zwiększa wartość firmy na rynku

Eryk Mistewicz, autor Marketingu narracyjnego, uważa, że nie ma wartościowej firmy bez zestawu firmowych legend, które opowiada się nowo zatrudnionym osobom i które jako ciekawostkę przekazują sobie klienci. Dlaczego? Bo pracuje się nie tylko dla pieniędzy i kupuje się nie tylko ze względu na cenę i jakość. Pracownicy potrzebują historii, które sprawią, że ich działania będą miały sens, konsumenci potrzebują historii, dzięki którym ich wybory będą nie tylko wyborami zakupowymi.

5/5 - (1 vote)
Zespół INTLE
Zespół INTLE

Jesteśmy grupą praktyków marketingu internetowego z Krakowa. Codziennie z pasją przeprowadzamy kampanie dla ogólnopolskich i lokalnych marek. Fani optymalizacji, entuzjaści najnowszych rozwiązań, poszukiwacze wartościowego ruchu. To właśnie my!

Wiemy, że sukces nie jest dziełem przypadku. Składa się na niego wiele pojedynczych elementów: strategia, odpowiednie narzędzia, stała analityka kampanii i wiele więcej... W INTLE z pojedynczych klocków budujemy spójną całość, która generuje Twoje zyski. Takie podejście przynosi efekty każdego dnia.

Kategorie: Analityka i Strategia Marketingowa, Prowadzenie bloga firmowego

Tagi:

Spodobał Ci się artykuł?

5/5 - (1 vote)

Śledź nas na:

Potrzebujesz więcej informacji? Te artykuły mogą być dla Ciebie

Co mówią o nas klienci

Ale bajer!

Pani Marto, dziękuję całemu zespołowi INTLE! Pięknie to wygląda. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam!

Team Angelex

Wzorowa kompleksowa obsługa.

Współpracuję z firmą Intle od 3 lat. Wzorowa kompleksowa obsługa. Bardzo dobry kontakt z właścicielem oraz pracownikami. Przed nami jeszcze wiele lat wspólnych działań. Szczerze polecam 👍

Mariusz Bernat

Mam bardzo pozytywne doświadczenia odnośnie współpracy SEO z Intle. Dostaję regularne miesięczne raporty, więc widzę za co płacę, a co najważniejsze widzę również efekty pracy agencji w postaci coraz większego ruchu i transakcji z wyszukiwania organicznego. Bardzo dobry kontakt z firmą, która stara się również edukować klienta.

Ewa Korwin-Winogrodzka

Sklep Shoper.

Dużo pod górę i nie najtaniej, ale firma mimo problemów starała się jak mogła by problemy rozwiązać.

Dentistry

Nasza firma korzysta z usług firmy Intle od kilku lat, w bardzo szerokim zakresie. Profesjonalna obsługa - gwarantowane efekty.

Bartosz Urbański

Profesjonalna obsługa klientów, szeroki wachlarz usług. Polecamy firmę Intle.

SOTE Jakubowicz

Możemy zdecydowanie polecić firmą "Intle" jako profesjonalnego i rzetelnego partnera w dziedzinie usług internetowych i multimedialnych.

Warm House

Bardzo dobrze zredagowane teksty nie tylko pod względem stylistycznym, ale co istotne - także merytorycznym. Ciekawe i dopracowane w każdym szczególe.

Sylwia Synowiec

Polecamy!

Grafika sklepu przeszła nasze najśmielsze oczekiwania, co potwierdza się przy telefonach od klientów, którzy dzwoniąc, lub też pisząc e-maile często wspominają, że sklep jest bardzo ładny i przejrzysty. Pomimo okresu urlopowego, to projekt został wdrożony bardzo sprawnie. Podczas robienia ustaleń nad projektem, obsługa była rzetelna, konkretna i miła. Dziękujemy Intle :)

32m2treningu

Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania. A co najważniejsze nad całością czuwał Pan Marcin - specjalista SEO, który od początku buduje widoczność naszego sklepu w Google.

Współpracę z Intle cenimy przede wszystkim za kompleksowe i wielopoziomowe spojrzenie. Na każdym etapie współpracy pokazują nam nowe rozwiązania, inspiracje i możliwości rozwoju. Zrealizowaliśmy już wspólnie wiele ciekawych projektów i myślę, że jeszcze niejeden przed nami.

Anna Wójtowicz

Współpracę z INTLE oceniam na bardzo udaną. Za największy atut uważam kompleksowe wsparcie i możliwość realizacji różnych projektów z jedną firmą.

Mimo, że prace przy rozwoju mojego sklepu realizowało kilku różnych specjalistów, za kontakt i przepływ informacji odpowiedzialna była jedna osoba - to duża wygoda i oszczędność mojego czasu!

Robert Kornak

W ramach współpracy INTLE zajęło się między innymi tworzeniem kontentu, komunikacją w Social Mediach, a po czasie również odświeżeniem grafiki naszej strony i pozycjonowaniem.

Współpracujemy od połowy 2019 roku, co samo w sobie stanowi najlepszą rekomendację.

Team Puszman