Trendy we współczesnym projektowaniu, które powinieneś znać

BrandingMarketing02.03.2017

Pratik Dholakiya – jeden z czołowych ekspertów online marketingu – twierdzi, że 2016 będzie rokiem materiałów wizualnych w internecie. To więc doskonały czas, żebyś poznał trendy we współczesnym projektowaniu i wdrożył je w Twoim sklepie internetowym. Sukces jest w zasięgu ręki!

Z artykułu dowiesz się m.in.:
– Jakie są najnowsze trendy w projektowaniu.
– W jaki sposób przygotować wytyczne dla grafika, z którym współpracujesz.
– Jakie są najczęstsze błędy w projektach sklepów internetowych.

Nie musisz wiedzieć wszystkiego, ale…

Choć dobry grafik powinien znać trendy, to aby powstał doskonały projekt, potrzebne jest też Twoje zaangażowanie. Oto kilka najważniejszych kierunków, które pozwolą Ci spojrzeć szerzej na projekty sklepu internetowego, banerów czy grafik do social media.

Flat Design. Projekty w tym duchu cechuje minimalizm, przejrzystość, prostota. Chodzi o stworzenie elementów graficznych jak najbardziej użytkowych. We współczesnym flat designie stosuje się środki takie, jak:
Rozbudowana ikonografia. Coraz częściej cały design witryny internetowej bazuje na uszczegółowionych ikonkach.
Prosta typografia. Dąży się do tego, by stosować jednakowe lub podobne fonty, w celu zachowania tożsamości marki.
Jaskrawa paleta kolorów, jeśli chodzi o akcenty.
Jak na Instagramie. Zdjęcia i grafiki w stylu retro czy pop-art to nie tylko domena tego popularnego portalu społecznościowego. To nowy trend w webdesignie, designie e-commerce i grafice offsetowej.
Efekty 3D, czyli wizualne złudzenie 3D osiągnięte za pomocą takich środków, jak np. gradienty lub cienie.
Pikselizacja. Elementy graficzne stworzone z pikseli.
Typografia górą! Projekty oparte na samym (inspirującym!) foncie.
Stylizacja. Projekty graficzne nawiązujące do stylistyki PRL, lat. 90 itp.
Piktogramy. Bazowanie w grafikach na prostych systemach obrazkowo-znakowych.

Zapamiętaj!
Według ekspertów: e-sklepy, żeby się wyróżnić i zdobyć przewagę konkurencyjną, w kolejnych latach będą musiały stawiać na dostarczanie klientom interesujących treści, takich jak poradniki lub dane statystyczne. Dzięki zastosowaniu ciekawych i nowoczesnych grafik, nie będą one nudzić odbiorców i pozwolą zmniejszyć współczynnik odrzuceń landing page.

Uporządkowana współpraca

Pamiętaj, że za ostateczny efekt pracy nad projektem graficznym odpowiada nie tylko grafik. Ty lub pracownik z działu marketingu powinniście dostarczyć mu brief z wytycznymi do kreacji oraz koncepcją graficzną. Oto pomocnicze pytania, które pomogą Ci przygotować się do współpracy z grafikiem.

1. Co ma przedstawiać projekt?
2. Jakie teksty mają znaleźć się na projekcie?
3. Czym charakteryzuje się grupa docelowa, do której kierowany będzie projekt?
4. Jakich kolorów należy użyć w projekcie?
5. Jaką typografię należy zastosować?
6. Co chcesz zakomunikować?

Warto też przygotować przykłady projektów graficznych, których styl Ci odpowiada oraz zbiór inspiracji. Pamiętaj! Po otrzymaniu pierwszego projektu od grafika przygotuj listę konkretnych poprawek. To ułatwi pracę nad ostatecznym kształtem kreacji.

A teraz czas na weryfikację

Poznałeś już trendy we współczesnym projektowaniu i wiesz, jak współpracować z grafikiem. Przyszedł czas, byś spojrzał krytycznie na projekt Twojego sklepu internetowego. Pamiętaj, że dobry design jest coraz ważniejszy na rynku e-commerce. Oto 5 najczęściej popełnianych błędów w projektowaniu sklepów internetowych. Niektóre z nich możesz z łatwością naprawić.

1. Nieestetyczny i nieprofesjonalny projekt
Może to znacząco wpłynąć na postrzeganie Twojego sklepu jako niesolidnego i niegodnego zaufania. Zadbaj o nowoczesny i atrakcyjny graficznie projekt.

2. Brak linkowania do social media z poziomu sklepu
Dla przedsiębiorców e-commerce media społecznościowe to bardzo ważne narzędzie. Wyeksponuj je na stronie tak, by Twoi Klienci wiedzieli, że aktywnie działasz na Facebooku lub Instagramie.

3. Nieintuicyjna nawigacja
Klient musi błyskawicznie znaleźć konkretny produkt, a Ty powinieneś mu to ułatwić. Zadbaj o przejrzyste menu, wyeksponuj nowości i promocje.

4. Zbyt długi proces zamówienia produktu
Zrezygnuj z konieczności logowania i długich formularzy. Daj Klientowi możliwość zalogowania się np. poprzez konto na portalu społecznościowym. Dbaj o to, żeby klient nie porzucał koszyka!

5. Brak CTA
Call to action, czyli wezwanie do działania, to wszystkie sformułowania typu „do koszyka”, „kup teraz”, „zamawiam”, które znajdują się na specjalnych buttonach. Zadbaj o ich widoczność i umieść w odpowiednim miejscu. Często CTA są najważniejszym impulsem, dzięki któremu użytkownik decyduje się na zakupy w naszym sklepie.