Niestandardowy dział o firmie. Jak się wyróżnić?

MarketingTożsamość marki20.07.2014

Zakładka „O nas”. Dla jednych to strona, której nikt nie odwiedza i na którą po prostu nie warto tracić czasu. Albo, którą się ma, bo tak trzeba. Ale wtedy tworzy się ją w oparciu o popularny szablon. Dla innych, i tych jest znacznie mniej, to zakładka, którą warto dobrze przemyśleć. Bo ma w sobie potencjał.

Dlaczego „O nas” warto dobrze napisać?

Po pierwsze, buduje ona wizerunek firmy i stanowi jej dodatkowe uwiarygodnienie. Pierwszy kontakt z klientem nie zawsze ma charakter bezpośredni i następuje w sklepie stacjonarnym. Nie zawsze też zaczyna się od produktu. Szczególnie w czasach masowego powstawania e-sklepów. Klient zanim podejmie decyzję, szuka dobrego powodu, argumentu, który przemówi za tą a nie inną firmą. Jeśli firma czy marka nie są mu znane, pierwszym miejscem, do którego zajrzy, będzie zakładka „O nas”. Warto zatem zrobić dobre pierwsze wrażenie.

Bewertung, Sterne

Po drugie, ułatwia proces rekrutacji. Wszyscy doskonale wiedzą, że są firmy, w których o stanowisko ubiegają się setki osób. Są i takie, w których pracować nie chce się nikomu. Warto zbudować własną legendę i sprawdzić, czy pod gabinetem już ustawiła się kolejka zainteresowanych.

Po trzecie, pomaga z zdobywaniu kontrahentów. Zanim zdecydujemy się na to, by z kimś współpracować, dokładnie sprawdzamy potencjalnego partnera biznesowego. Szukamy w sieci, na portalach, ale i na jego stronie. To, czy potrafi się dobrze zaprezentować, wyeksponować swoje atuty, to, czy potrafi sprzedać produkt i zdobyć przychylność jest bardzo ważne.

Czego unikać?

Standardów, schematów, zwrotów, które można znaleźć na co drugiej stronie: jesteśmy prężnie rozwijającą się firmą, mamy solidne zaplecze, możemy pochwalić się młodym, ambitnym zespołem. Takie szablony o firmie nie mówią zupełnie nic. Na dodatek – jako trudne do ostatecznej weryfikacji – mogą być faktem lub zwykłą fikcją literacką. Jeśli zatem pod hasłem międzynarodowa firma ma kryć się współpraca ze sklepem zza najbliższej granicy, a solidne zaplecze oznaczać dwie maszyny kupione 5 lat temu, lepiej poszukaj innych mocnych stron, które wyróżnią Cię w tłumie.

Na co postawić?

A co jeśli naprawdę mamy się czym pochwalić? Jak zaprezentować swoje atuty? Zamiast serwować czytelnikowi nudny, sztampowy tekst pokaż, jak świetnie sobie radzisz na międzynarodowym rynku, tworząc stronę w 3 wersjach językowych i zamieszczając zakładkę z zagranicznymi liderami branży, którzy są partnerami Twojej firmy lub też dodając filmik, na którym Twój ambitny, młody zespół opowiada, jakie projekty realizujecie i dlaczego warto do Was dołączyć.

Warto też przedstawić w dziale o firmie fascynującą opowieść. Oczywiście sama opowieść, nawet najbardziej zajmująca, nie poprawi wyników firmy, jeśli jej produkt jest słabej jakości. Z pewnością może jednak zdziałać wiele dobrego. Wykorzystując narrację dział „O nas” możesz stworzyć na kilka sposobów. Pierwszy z nich to budowanie legendy prezesa, właściciela, człowieka, który firmę stworzył od początku, własnymi rękami, który jest pasjonatem i w biznesie realizuje swoje marzenia. Taki schemat, a dokładnie legendę Steva Jobbsa, wykorzystało choćby Apple. Drugi sposób to budowanie legendy samej firmy czy marki.

I na koniec sprawa niby oczywista, ale jednak. Pamiętaj, by dział „o nas” dostosować do tego, czym się zajmujesz. To, co mówisz o sobie innym i w jaki sposób to komunikujesz powinno oddawać charakter branży, w jakiej działa Twoje firma. Inaczej będzie zatem wyglądała opowieść firmy produkującej odzież sportową, a inaczej firmy z branży finansowej. „Jesteśmy grupą pasjonatów, którzy nie boją się ryzykownych projektów” na stronie firmy zajmującej się finansami z pewnością nie przysporzy jej klientów.