Korzyści płynące z reklamy Google AdWords

Bez kategoriiEcommerce20.09.2014

Otworzyłeś firmę, zbudowałeś świetną stronę i czekasz na klientów. Niestety, nie możesz liczyć na to, że Twoja strona od razu będzie się pojawiała w wynikach wyszukiwania. Co zatem zrobić, by klienci dowiedzieli się o Twojej ofercie? Możesz skorzystać z reklamy Google AdWords.

Reklama na dobry początek

Reklama Google AdWords to linki i boksy sponsorowane, które wyświetlają się albo nad wynikami organicznymi Google albo po prawej stronie ekranu. Najczęściej pojawiają się one na jasnoróżowym tle lub też oddzielone są od pozostałych wyników delikatną kreską. Jak pokazują badania, te formy promocji są obecnie skuteczniejsze niż różne formy reklamy banerowej. Warto zatem o nich pomyśleć, zwłaszcza gdy dopiero rozpoczynamy swoją karierę w e-commerce.

PPC (Pay per Click Advertising)

Dlaczego warto skorzystać z Google AdWords?

Reklamy Google AdWords pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google. A Google jak wiadomo jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Korzysta z niej 97% polskich internautów. I 132 miliony Europejczyków miesięcznie.

To najlepsza forma reklamy dla osób, które dopiero pojawiły się w sieci. Od momentu startu strony internetowej do chwili, w której optymalizacja i pozycjonowanie przynoszą swoje efekty, a strona zostaje zaindeksowana przez roboty wyszukiwarek i pojawia się w wynikach organicznych może upłynąć kilka miesięcy. Reklama AdWords to najskuteczniejszy sposób na to, aby link do Twojej oferty pojawiał się w wynikach na określone słowa kluczowe od razu.

Opłata za reklamę jest pobierana tylko wtedy, gdy ktoś na nią kliknął. Dzięki temu masz pewność, że Twoje pieniądze zostały dobrze zainwestowane. I że tak naprawdę tylko od Ciebie zależy czy klient pozostanie na Twojej stronie.

To Ty decydujesz o sposobie promocji Twojej oferty. Do wyboru masz trzy formaty: tekstowy, graficzny lub video.

Wykorzystując reklamę AdWords, docierasz do osób, do których chcesz dotrzeć i do miejsc, które Cię interesują. Rozbudowane narzędzia AdWords pozwalają bowiem na dokładne sprecyzowanie tego, na jakich stronach reklama będzie się pojawiała, w jakim czasie i kto ją zobaczy. Do innych parametrów, które można w niej ustawić należą: język, kraj, region.

Jest elastyczna. Reklamę możesz włączać i wyłączać kiedy chcesz, a tekst oferty modyfikować i dopasowywać do zmieniających się potrzeb.

W AdWords masz pełną kontrolę nad finansami i efektami. Google umożliwia bowiem:

  • dostęp do panelu kampanii 24/h,
  • statystyki dotyczące ilości osób, które widza reklamę i które na nią klikają,
  • statystyki dotyczące wysokości sprzedaży, jaką generuje reklama.

Reklama AdWords daje gwarancję, że na stronę trafią tylko osoby zainteresowane ofertą. Reklama wyświetla się bowiem po w stukaniu w wyszukiwarce określonych słów kluczowych.

AdWords reaguje na aktualne potrzeby użytkowników sieci i oferuje szereg dodatkowych możliwości. Przykładem Google Miejsca. Opcja ta pozwala na połączenie sponsorowanego linku z mapą. Jest to szczególnie przydatne w przypadku osób poszukujących restauracji lub też tych, którzy chcą sprawdzić, jak dojechać na miejsce.