Kanały dystrybucji tekstów, czyli nie tylko blog firmowy

Marketing11.12.2014

Blog firmowy to obok strony firmowej pierwsze miejsce, o jakim myślimy, gdy chcemy opublikować swoje materiały: informacje dotyczące nowego produktu, nagrody, jaką otrzymała marka, poradę dla klientów czy nowinkę techniczną. Tutaj jednak pojawia się pewien problem. Ile osób zajrzy na Twój blog, jeśli ich do tego nie zachęcisz? Co więcej, czy Twoi klienci informacji szukają tylko na blogach? Być może nie i właśnie dlatego dystrybucja Twoich tekstów powinna się odbywać różnymi kanałami.

Content arrows directions vector concept, flow chart, diagram

Oczywiste jest, że obszernej, bogatej w informacje analizy nie zamieścisz na Facebooku czy newsletterze. Nie oznacza to jednak, że nie możesz wykorzystać tych kanałów do promowania swojej treści. Jeśli na fanpage’u marki poinformujesz klientów o tym, że firma stworzyła raport i można go pobrać z bloga czy strony firmowej Twój wysiłek z pewnością nie pójdzie na marne, a odbiorcy będą Ci wdzięczni, że podsunąłeś im wartościowe materiały.

Po pierwsze, wykorzystaj potencjał portali społecznościowych

Facebook czy Google+ to wciąż najlepsze miejsca do tego, by dzielić się ważnymi informacjami. Pojawienie się nowego modelu obuwia nie wymaga tworzenia osobnego tekstu i zamieszczania go na blogu. Wystarczy przecież stworzyć grafikę z zaletami produktu i zamieścić ją na fanpage’u z krótką notką dotyczącą nowości w ofercie.

Po drugie, zrób wysyłkę prasową

Do zrobienia wysyłki prasowej potrzebne są trzy rzeczy:

  • baza mailowa, czyli adresy portali tematycznych, branżowych, do których będziemy wysyłać artykuł,
  • informacja prasowa – trzeba pamiętać, by nie miała ona charakteru reklamowego i zawierała informacje, które będą cenne dla czytelników danego portalu,
  • treść maila – najważniejszy w tym wypadku jest temat (powinien mieć charakter informacyjny).

Jeśli Twoja informacja prasowa będzie rzetelna, bogata w ważne informacje i poprawnie napisana, portal z pewnością bezpłatnie ją za mieści. Pamiętaj jednak, by materiały nie miały charakteru promocyjnego. Wystarczy jeśli tekst będzie podpisany imieniem i nazwiskiem oraz nazwą firmy, którą reprezentujesz.

Po trzecie, podejmij współpracę z liderami opinii

W przypadku wysyłki prasowej liczy się nie tylko to, co wyślesz, ale też, gdzie wyślesz. Są branże, a produkcja odzieży sportowej jest tego najlepszym przykładem, które mocno aktywizują klientów. W każdej z takich grup funkcjonują tzw. liderzy opinii, czyli osoby, które posiadają dużą wiedzę w temacie, są aktywne w działaniach (komentowaniu, testowaniu, dzieleniu się wrażeniami), posiadają własny blog i których głos liczy się bardziej niż innych. Warto podjąć współpracę z takimi osobami. Jeśli uda Ci się ich przekonać do swoich produktów, oni pomogą ci przekonać całą resztę.