Jak odwiedzających zamienić w klientów?

Bez kategoriiEcommerce27.10.2014

Masz nowiutką stronę. Wygląda efektownie, skutecznie ją reklamujesz w różnych kanałach, przyciąga sporo osób. Niestety, konwersja jest słabiutka. Użytkownicy ani nie chcą kupować, ani zapisywać się do newslettera. Jakie mogą być tego przyczyny i co zrobić, by osiągnąć zamierzony cel?

O ile nasza strona nie ma charakteru czysto wizerunkowego, wskaźnik konwersji jest bardzo ważny. To on informuje nas o tym, jaka ilość odwiedzających witrynę, zachowała się w oczekiwany przez nas sposób: kupiła coś, zapisała się do newslettera, zarejestrowała się w sklepie, wypełniła ankietę.  Dla przykładu: jeśli nasz sklep odwiedziło 100 osób, a zakupu dokonały tylko 3, wskaźnik konwersji wynosi 3%. W jaki sposób można go poprawić?

Testuj różne rozwiązania

W drodze do osiągnięcia celu warto wzorować się na najlepszych. Prawda jest jednak taka, że to co sprawdza się w jednym przypadku, niekoniecznie musi się sprawdzić w drugim. Właśnie dlatego warto testować różne opcje.Man writing Happy Client on a virtual screen

Zwiększ wiarygodność

W jaki sposób to zrobić? Czasem wystarczą drobne zabiegi graficzne, np. symbol zamkniętej kłódki jako znak bezpieczeństwa czy zamiana linków na przyciski. Zaufanie klientów wzrośnie jeśli na stronie zamieścimy referencje, certyfikaty a także gwarancję zwrotu pieniędzy, jeśli klient nie będzie zadowolony z produktu.

 

Prowadź prosto do celu

Na firmowym Facebooku zamieszczasz zdjęcie kurtki, dodajesz krótki opis jej zalet oraz link prowadzący do sklepu. No właśnie, problem w tym, że Twój link przekierowuje do sklepu a nie do konkretnego produktu, który zainteresował klienta. Pamiętaj, że jeśli coś obiecujesz, musisz te obietnice spełniać.

Pamiętaj o usability

Wyobraź sobie, że wchodzisz na stronę, która wita Cię bogactwem kolorów, totalnym chaosem i ogromem informacji. Niestety, w tym ogromie trudno Ci znaleźć odpowiedź na najważniejsze pytania: co oferuje dana firma czy też, jeśli to sklep, jak wyszukać produktu, który Cię interesuje. Nikt nie lubi nieużytecznych stron, z nawigacją, która zamiast prowadzić prosto do celu zmusza do naciskania niekończących się przycisków. Lepiej więc nie funduj tego swoim klientom.

Popraw elementy, które mogą zniechęcać

Dlaczego klient, który znalazł produkt w satysfakcjonującej go cenie, rezygnuje z zakupu? Powody mogą być dwa. Warunkiem dokonania zakupu jest konieczność zarejestrowania się w sklepie, a klient nie chce tego robić albo w opcjach płatności nie ma opcji, która klienta interesuje. Prawda jest bowiem taka, że choć coraz więcej osób zakupy robi przez internet, wciąż są one przyzwyczajone do pewnych schematów (np. zawsze kupują za pobraniem) i nie lubią gdy zmusza się je do czytania dodatkowych regulaminów. Co zatem zrobić? Oferuj swoim klientom możliwość kupna po zalogowaniu lub po uzupełnieniu formularza z danymi do dostawy, a w opcjach zapłaty udostępniaj jak najwięcej możliwości.

Zadbaj o przejrzystość

Klienci lubią mieć wybór, ale kiedy jest on zbyt duży, czują się zdezorientowani. Pamiętaj zatem, by nie przytłaczać ich na pierwszej stronie zbyt ogromem informacji, zdjęć i produktów. Czasem mniej, znaczy więcej.