Idealna karta produktu krok po kroku

CopywritingEcommerce08.02.2017

90 sekund – tyle trwa podjęcie decyzji zakupowej przez użytkownika Twojego sklepu internetowego. Prawidłowo skonstruowana karta produktu pomoże mu dokonać szybkiej i właściwej decyzji.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Dlaczego dobrze zaprojektowana karta produktu jest tak ważna.
  • Z jakich elementów powinna składać się karta produktowa.
  • Jakie są najczęstsze błędy przy tworzeniu kart produktowych.

1. Karta produktu ma znaczenie

Zakupy w Internecie mają swoją specyfikę. Z jednej strony kuszą atrakcyjnymi cenami i promocjami, ale z drugiej strony brak kontaktu z fizycznym przedmiotem rodzi wiele pytań, a z nich najważniejsze: „Czy produkt na zdjęciu odpowiada opisowi”? Dlatego tak ważne jest, żeby karta produktu w Twoim sklepie była przejrzysta i zawierała precyzyjne dane.

Badania pokazują, że im lepiej skonstruowana karta produktu, tym sprzedaż jest większa:

  • 92% użytkowników sklepów podejmuje decyzję o zakupie na podstawie zdjęć,
  • dodanie większej liczby zdjęć może zwiększyć sprzedaż o 50%,
  • blisko 90% klientów czyta recenzje produktów, a dla 78% mają one wielkie znaczenie.

Ciekawostka

Duże sklepy internetowe jak Amazon czy Allegro, wydają ogromne ilości pieniędzy na testy A/B, których celem jest udoskonalenie karty produktu. Wszystko ma tutaj znaczenie – ilość informacji, jakość zdjęć czy rozmieszczenie przycisków. Warto wiedzieć, że zmiana kolorystyki przycisków może zwiększyć sprzedaż nawet o 50%.

2. Z czego składa się karta produktu?

Skoro już wiemy, że karta produktu to bardzo istotny element naszego sklepu, pora ustalić jakie elementy powinna zawierać. Przede wszystkim karta musi być prosta, estetyczna i przejrzysta. Jeśli chodzi o design ucz się od najlepszych. W końcu wyszukiwarka Google to tylko jedna ramka i dwa przyciski. Poza tym zwróć uwagę na takie elementy jak:

  • Nazwa

Choć to oczywisty element, to w wielu sklepach jest zaniedbywany. Nazwa produktu powinna być duża, wyraźna i co najważniejsze – poprawna. Oznaczenie modelu, jego wariant i parametry muszą być identyczne z produktem przedstawionym na karcie. Dzięki temu unikniesz reklamacji i niezadowolonych klientów. Sklepy z czytelną polityką cenową budzą znacznie większe zaufanie.

Ważne!
Nazwa umieszczona w znaczniku nagłówka H1, to także bardzo przydatny element w pozycjonowaniu na tzw. „długi ogon”.

  • Cena

To pierwszy element, na który klient zwraca uwagę. Ma on kluczowe znaczenie w całym procesie zakupowym. Cena musi oczywiście odpowiadać rzeczywistej wartości produktu. Informuj o wszelkich dodatkowych opłatach związanych z pakowaniem czy wysyłką. Dzięki temu klient uniknie niemiłych zaskoczeń, przechodząc do wirtualnej kasy. Jeśli wprowadzasz rabaty lub promocje, zadbaj o to, by były widoczne. Nic tak nie zachęca do zakupów, jak korzystna cena.

  • Zdjęcie

W wirtualnym świecie klient nie ma możliwości precyzyjnie przyjrzeć się produktowi. Dlatego na karcie produktu musi znaleźć się jak najwięcej dobrej jakości zdjęć, które przekonają użytkownika do zakupu. Jeśli nie posiadasz własnych zdjęć, zajrzyj na stronę producenta, tam powinieneś znaleźć wszystko, czego potrzebujesz. Jeśli na karcie produktu w Twoim sklepie zabraknie precyzyjnych zdjęć, klient z pewnością poszuka tego typu fotografii u konkurencji.

  • Opis

Opis produktu musi być zgodny z zamieszczonym zdjęciem. Nigdy nie kopiuj tekstów z innych stron, postaraj się o własne unikatowe opisy. To znacznie poprawi pozycjonowanie Twojego sklepu. Z pomocą przyjdą agencje copywriterskie wyspecjalizowane w tworzeniu opisów produktów, przyjaznych dla mechanizmów wyszukiwania Google.
Uwaga ta oczywiście nie dotyczy parametrów, które również muszą pojawić się w opisie. Dzięki temu klient ma możliwość porównać podobne do siebie produkty i wybrać najkorzystniejszą opcję. Warto wyposażyć sklep w narzędzie ułatwiające porównywanie parametrów.

Ważne!
Mów do klientów językiem korzyści. Pamiętaj, że kobiety nie kupują kremu na zmarszczki, ale brak zmarszczek. Informuj jakie realne korzyści pociągnie za sobą zakup konkretnego produktu. Np. telewizor 4k zapewni ultra realistyczny obraz i jeszcze większą przyjemność z oglądania ulubionych filmów.

  • CTA

Opis, zdjęcie, cena, to nie wszystko. Aby poprowadzić Klienta przez cały proces zakupowy – od wyboru produktu do zakupu – Twój sklep musi posiadać skuteczne i przemyślane przyciski zachęcające do akcji (CTA). Oto kilka wskazówek dotyczących ich tworzenia:

  • przyciski muszą być widoczne,
  • przyciski są umieszczane zazwyczaj w połowie karty produktowej,
  • przycisk musi zawierać tekst informujący o jego zastosowaniu (dodaj do koszyka, kup teraz, itp.),
  • testuj i sprawdzaj różne warianty kolorystyczne przycisków.

Ważne!
Warto umieszczać obok przycisku CTA komunikaty „ostatni egzemplarz”, „ograniczony czas” etc.

  • Opinie

Pozwól użytkownikom Twojego sklepu oceniać zakupione produkty. Sklepy zawierające recenzje i komentarze cieszą się znacznie większą popularnością. Sam opis produktu to tylko suche fakty. Klient, działający aktywnie w sieci, doskonale wie, że najważniejszą wskazówką dotyczącą zakupu danego produktu są opinie innych internautów.

Karta produktu to także miejsce na liczne innowacje, które wyróżnią Twój sklep na tle konkurencji. Zaskocz klientów pomysłowością!