7 ważnych elementów na stronie internetowej

Projektowanie stron internetowych04.12.2014

Zastanawiasz się, dlaczego z niektórych stron, choć są efektowne wizualnie i bogate w informacje, klienci uciekają po kilku sekundach? A inne, mimo prostej szaty graficznej i minimalnej ilości treści, cieszą się wielkim powodzeniem? Odpowiadamy: te pierwsze zapomniały o najważniejszych elementach, które powinny znaleźć się na stronie internetowej. Co to za elementy?

Logo i nazwa

To absolutna podstawa, najważniejszy element strony. Kiedy wchodzimy na witrynę od razu powinniśmy wiedzieć, gdzie jesteśmy i czego możemy oczekiwać. Nazwa firmy wraz z hasłowym opisem działalności (producent elementów stalowych, kwiaciarnia, dystrybutor maszyn rolniczych itd.) w sekundę odpowiedzą na pierwsze i najważniejsze pytanie klienta: w czym ta strona może mi pomóc?

Do zapamiętania: logo i nazwę umieszczamy w najważniejszym miejscu na stronie, czyli w lewym górnym rogu.

designer drawing website development wireframe

Kontakt

Klienci często zaglądają na stronę firmy, którą już dobrze znają. Po co? Bo chcą zamówić tort i potrzebują numeru telefonu do cukierni. Bez informacji kontaktowych strona jest w zasadzie bezużyteczna.
O czym warto pamiętać? Na stronie głównej (w prawym górnym rogu) powinien się znaleźć telefon kontaktowy. Miejsce na szczegóły (mail, telefony do różnych działów, adres) jest w zakładce Kontakt.

Slider

Witryna firmowa ma najczęściej charakter wizerunkowy (w końcu za sprzedaż odpowiada e-sklep czy sklep stacjonarny). Na stronie głównej powinien zatem znaleźć się element, który przyciągnie wzrok, ale też – gdy uwaga zostanie skupiona – przekona rozum. Idealnym połączeniem obu tych elementów jest slider z hasłami.

Użyteczna nawigacja

Dobrze zaprojektowana nawigacja, czyli menu i inne przyciski, które pozwalają nam się poruszać po kolejnych podstronach, jest niezwykle ważna. To ona ma bowiem pomóc klientowi w osiągnięciu zamierzonego celu (dokonaniu zakupu, znalezieniu informacji) w najszybszy, najprostszy i najprzyjemniejszy sposób.

O czym w tym wypadku pamiętać?

  • Jeśli decydujesz się umieścić na stronie jakiś przycisk, to zawsze musi on do czegoś prowadzić.
  • Ilość podstron, a tym samym kliknięć, które klient musi wykonać, by dotrzeć do celu, powinna być ograniczona do niezbędnego minimum.

Stopka

Po co mi stopka skoro mam już menu górne? Odpowiedź jest bardzo prosta: jeśli w menu umieścimy zbyt wiele przycisków, stanie się ono nieczytelne. A przecież gdy serwis jest rozbudowany, przyciski trzeba gdzieś umieścić. W stopce znajdzie się miejsce i na rozbudowane menu, odnośniki do Facebooka czy Twittera, regulamin, informacje o płatnościach i dostawie (w przypadku sklepu), pełne dane kontaktowe oraz przycisk powrotu do góry strony.

Treść

Nawet najlepiej zaprojektowana strona na nic się nie zda, jeśli nie będzie na niej wartościowej treści. W przypadku witryny firmowej powinny to być informacje dotyczące oferty, opis korzyści dla klienta, opis firmy, współpraca krok po kroku czy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Odnośniki do mediów społecznościowych

Strona firmy, która działa w wielu kanałach nie może być elementem wyizolowanym. Jeśli zatem masz fanpage na Facebooku, konto na Google+ czy Instagramie, pamiętaj, by na stronie umieścić odpowiednie odnośniki.