10 portali i blogów, które powinieneś czytać

Marketing28.07.2014

Wiedzy na dany temat poszukiwać można na różne sposoby. Czasami prowadzimy działania przypadkowe, mając nadzieję, że uda nam się trafić na coś cennego. Czasem kierujemy się opinią znajomych, znanym nazwiskiem lub innymi czynnikami. Co i kogo czytać i słuchać w przypadku marketingu internetowego?

Marketingowi spece

Business man sitting at table with market diagrams

Przede wszystkim tych, którzy są na bieżąco, czyli nie pozostali na etapie reklamowania się poprzez papierowe ulotki i telemarketing. Co więcej, znają się na tym, o czym piszą i są autorytetami w swojej branży. Jak ich rozpoznać? Po jakości tekstów – merytorycznej i stylistycznej. Po aktywności w sieci (bo w końcu to o niej piszą!). Po profesjonalnym podejściu do tego, czym się zajmują (jeśli ostatni wpis na danym blogu pochodzi z 2010 roku to lepiej kliknąć wstecz). Na czyj blog warto zajrzeć?

1. Paweł Tkaczyk. Jak mówi sam o sobie, na życie zarabia opowiadaniem historii. Napisał dwie książki: Zakamarki marki i Grywalizacja. Obie znalazły się na pierwszym miejscu listy bestsellerów OnePress, a „Zakamarki marki” zdobyły tytuł Marketingowej książki roku 2011. Pisze również regularnie do czasopism branżowych. Na swoim blogu pisze o marketingu, storytellingu i mediach społecznościowych.

pl.paweltkaczyk.com

2. Dominik Kaznowski, czyli człowiek z imponującym CV. Obecnie pełni funkcję dyrektora ds. e-commerce Grupy PWN. Wcześniej pracował jako dyrektor, wicedyrektor, ekspert czy członek zarządu m.in. w Agorze, PZU i Naszej Klasie. Warto zapoznać się z jego prognozami dotyczącymi mediów społecznych i tym, jak nowe technologie zmieniają ludzi i świat.

networkeddigital.com

3. Jacek Kotarbiński, teoretyk i praktyk, z marketingiem związany od początku lat 90. Jego blog uznano za Blog Roku 2012 w kategorii firmowe i profesjonalne. W tym roku był jednym z jurorów konkursu na Blog Roku.

kotarbinski.wordpress.com

4. Maciej Budzich. Jedna z legend polskiej blogosfery. Baczny obserwator i odważny komentator aktualnych wydarzeń. Nic dziwnego, że pojawia się w roli specjalisty również w telewizji. Organizuje szereg inicjatyw związanych z mediami, internetem i społeczeństwem informacyjnym, m.in. konferencje TUBA, MediafunLAB czy OchMyBlog.

www.mediafan.pl

Branżowe czasopisma

Po drugie, warto zajrzeć na strony profesjonalnych czasopism branżowych, zarówno tych które mają tylko wydanie online jak i tych papierowo-internetowych. Najczęściej posiadają one zakładkę „artykuły”, w której można znaleźć solidna porcję wiedzy.

5. Marketer + to magazyn, w którym swoją wiedzą dzielą się praktycy i eksperci z branż marketingowych i okołomarketingowych, a zatem specjaliści od PR-u, mailingu, content marketingu, e-commerce, zarządzania, usability i user experience, copywriterzy, pracownicy działów IT, prezesi firm. Na stronie magazynu można znaleźć ciekawe artykuły, felietony i raporty.

marketerplus.pl

6. Brief, branżowy miesięcznik o marketingu, sprzedaży i tym, jak osiągnąć sukces w biznesie. Prezentuje sylwetki inspirujących ludzi, omawia najnowsze technologie, dzieli się wiedzą z zakresu mediów, reklamy, zarządzania, oferuje profesjonalne raporty. Na rynku od 13 lat.

www.brief.pl

7. Nowy marketing, e-magazyn poświęcony marketingowi, reklamie, user experience. Solidne analizy, najnowsze trendy, raporty.

nowymarketing.pl

8. Marketing w praktyce, miesięcznik poświęcony marketingowi. Pierwsze miejsce w plebiscycie „Najważniejsze w Marketingu 2011” w kategorii „Najlepsze źródło wiedzy marketingowej”. Sporo pożytecznych i aktualnych informacji, opartych na doświadczeniu i bogatych w przykłady.

marketing.org.pl

9. Interaktywnie.com, specjalistyczny magazyn dla wszystkich działających w branży internetowej. Jego mocne strony? Ciekawe raporty, blog ekspercki i dział wideo. Można tu również znaleźć wywiady, informacje o najnowszych technologiach, ciekawostki, porady. Wortal może się pochwalić statuetką Webstara Akademii Internetu i Grand Webstara 2008.

interaktywnie.com

Zagraniczne trendy

W poszukiwaniu pomysłów, inspiracji, nowinek warto zajrzeć również na strony obcojęzyczne. I skorzystać z oferowanej przez nie wiedzy.

10. Marketing Science Institut, działa od 1961 roku jako organizacja non-profit. Jego idea? Wypełnić lukę pomiędzy marketingowymi teoriami a codzienną praktyką i być platformą wymiany myśli i doświadczeń dla ludzi związanych z biznesem, internetem, mediami.

www.msi.org